Днес започва реконструкцията на кръговото кръстовище на площад "Руски паметник", съобщиха от пресцентъра на Столичната община
"Реконструкцията има за цел да подобри геометрията и техническите параметри на кръстовището, което в сегашното си състояние не може нормално да поеме автомобилното движение и маршрутите на градския транспорт - през кръстовището преминават трамваи, тролейбуси и автобуси", пише още в съобщението и се добавя, че след ремонта и изместването на трамвая в локално платно от страната на Петте кьошета, кръстовището ще заработи като истинско кръгово, като ще осигурява движение без предимство на направлението бул. "Македония" – бул. "Генерал Тотлебен".
От местната управа съобщават още, че е направена симулация на трафика, която показа значително облекчаване на движението на транспортните потоци и намаляване на времето за преминаване. Вредните емисии се намаляват до 20 %.
По време на строителните работи, които по план трябва да продължат 70 дни, ще се запази централният кръг с радиус 24 метра, където се намира градината с паметника, като около него ще бъдат изградени три пътни ленти. Централните пътни платна на кръговото движение ще се изпълнят с два вида настилка – асфалтобетонова за активното движение и паважна до вътрешната и външна линия на ринга. Съществуващата паважна настилка за локалите на бул."Ген. Е. И. Тотлебен" и бул. "Ген. М. Скобелев" ще се запази, като ще бъде пренаредена.
Връзката към пл. "Македония" ще се осъществява по съществуващите локални платна по бул. "Македония". В северната част на пл. "Руски паметник" се предвижда изграждане на локални платна за обслужване на околните сгради, с което няма да се натоварва допълнително движението в централното кръгово платно, изтъкват от общината.
Ще бъде изградено и велотрасе, което да направи връзка между съществуващото по бул. "Цар Борис ІІІ" и тези по бул. "Ген. М. Скобелев".
Конструкцията на трамвайния релсов път за участъците, където върху коловозите няма автомобилно движение, е проектирана с тревно покритие – тип "Зелен трамвай" и с всички съвременни елементи, включително такива за намаляване на шума и вибрациите и за увеличаване на електроизолацията на релсите.
Ще бъде подмен и водопроводът, който е стар и се намира близо до основите на паметника и при авария може да нанесе щети. Сега той ще бъде изместен извън кръговото кръстовище и ще се подменят водопроводни сградни отклонения.
Реконструира се и съществуващата канализация, която е от 1911 г. Ще бъдат положени гофрирани тръби и ще се поставят нови стълбове за уличното осветление и LED осветителни тела. От общината посочват, че съществуващата растителност ще бъде изцяло съхранена. В обхвата на проекта е включено обособяването на кътове с пейки, цветни площи и велопаркинг. Около всяко дърво се предвижда изграждане на настилкопредпазител.