7 млн. лева губи Столична община заради това, че "Център за градска мобилност" (ЦГМ) прави ненужни разходи. Това твърди Софийският обществен съвет в своя позиция
Според НПО-то приходите от зоните за платено паркиране - СМС-и, талони, "паяци", "скоби", "служебен абонамент" и "данък паркинг", възлизат на 22 млн. лева. Заради оформянето на чисто административната дейност като "услуга", за да може да бъде изпълнявана от търговско дружество, на тази сума е платен ДДС от 3,7 милиона лева, казват от обществения съвет.
Разходите за годината според ЦГМ ЕАД възлизат на 11 милиона лева, а за печалбата е дължим данък от над 700 хиляди лева. От създадената от дружеството организация за плащане, при пуснати 3,22 и 5,7 млн. СМС-а съответно за синя и зелена зони, постъпленията са 9,88 млн лева, което означава още 2,26 млн. лева загуба за общинския бюджет.
"Като граждани досега не сме намерили разумен довод защо през годините в София е заобикалян закона и организацията на паркирането е била възложена на търговско дружество. Всички свързани с контрола върху паркирането в града дейности са ясно определени от закона и трябва да се извършват от общински орган, а не от търговски дружества.
Вместо това предстои второ четене на редакцията в Закона за движение по пътищата, която ще замени думата "такса" с "цена" и ще узакони безумието един режим изконно административен, гарантиращ равни права на гражданите и обществен ред, да бъде подменен с търговски, а той доказано ще обслужва интересите единствено на фирмите, които ще се разпореждат с улиците", коментират от Софийски обществен съвет.