Застрахователят в киното винаги е изключително начетен и то в различни области на живота и много често е много привлекателен
Настъпи сезонът на новите кинопродукции и фестивалите. По правило, сред героите на големия екран най-много са спасителите на света, шпионите и магьосниците. Те са красиви, силни, благородни и дори
да се случи във филма да са лоши, някак все ги приемаме от страната на добрите. Обича ли седмото изкуство застрахователите? Отговорът е категоричен – не. И ако има изключения, те само потвърждават
правилото. Архивите обаче показват недвусмислено, че в сюжетно отношение киното експлоатира застрахователната индустрия като залог за успех.
Застраховането предизвиква интереса на известни режисьори актьори
В образа на застраховател нерядко влизат такива велики звезди като Бърт Ланкастър и Ава Гарднър във филма The killers (1946 г.). Сюжетът разказва за двама килъри, убили работник от бензиностанция.
Агент на застрахователна компания разследва убийството.
![15963](http://insmarket.bg/pictures/15963_600_.jpg)
Великите режисьори също са изкушени от застрахователната индустрия. Били Уайлдър, двукратен носител на Оскар за режисура и трикратен – за сценарий, исползва темата в три свои филма: „Двойна застраховка“ / Double Indemnity (1944); „Апартаментът“ / The Apartment (1960) с Джак Лемън и Шърли МакКлейн в главните роли, както и „Курабийка с късметче“ / The Fortune Cookie (1966) с Джаек Лемън и Уолтър Матау.
Друг популярен „застрахователен филм“ на Уайлдър е „Как да откраднеш милион“ / How to Steal a Million (1966) с Одри Хепбърн и Питър О'Тул.
![15965](http://insmarket.bg/pictures/15965_600_.jpg)
![15974](http://insmarket.bg/pictures/15974_600_.jpg)
Всепризнатият майстор на съспенса Алфред Хичкок също вижда добри възможности за печалба в застрахователната тематика. Във филма „Да хванеш крадец“ / To Catch a Thief (1955) Джон Роби (Кари Грант), в миналото крадец – е основният заподозрян в серия кражлби на ювелирни украшения. Джон убеждава застраховател в своята невиновност и сам се заема с търсенето на истинския крадец.
Застрахователната тема се появява и в друг филм на Хичкок - Набеденият виновен / The Wrong Man (1956) (1956).
![15967](http://insmarket.bg/pictures/15967_600_.jpg)
![15966](http://insmarket.bg/pictures/15966_600_.jpg)
Основните застрахователни киножанрове: крими, комедия, драма и анимация
Най-често застраховането влиза в сюжета на криминалетата, такива като: „Клопка“ / Entrapment (1999) с Шон Конъри и Катрин Зита-Джоунс; „Аферата Томас Краун“ / The Thomas Crown Affair (1999) с Пиърс
Броснан, Фей Дънауей, Рене Русо и Бен Газара; „Безупречен“ / Flawless (2007) с Деми Мур.
![15969](http://insmarket.bg/pictures/15969_600_.jpg)
Комедийният жанр също е привлечен от застраховането и пример за това е „Проклятието на нефритения скорпион“ / The Curse of the Jade Scorpion (2001) на Уди Алън. Самият режсьор изпълнява една от ролите, а сред неговите екранни партньори са Хелън Хънт, Дан Акройд и Чарлийз Терон.
![15971](http://insmarket.bg/pictures/15971_600_.jpg)
Друг пример за „застрахователна“ комедия е „Завръщането на Поли“ / Along Came Polly (2004) с Бен Стилър и Дженифър Анистън. Лентата разказва за най-добрия експерт по рискови ситуации в известна застрахователна компания, специалист по минимизиране на риска.
![15961](http://insmarket.bg/pictures/15961_600_.jpg)
Още един филм по темата е „Шоуто на Труман“ / The Truman Show (1998) с Джим Кери и Ед Харис.
Застраховането е благодатна почва и за драмите. Във филма „Ударът“ / The Rainmaker (1997) на Франсис Форда Копола се разказва за голяма застрахователна компания, която се опитва да се
измъкне от плащането на лечението на млад мъж, диагностициран с левкемия. Семейството му наема млад адвокат, чието първо дело е точно това. Той трябва да преодолее много препятствия във и извън
съдебната зала, докато се опитва да разбере какво означава да бъдеш адвокат и колко далеч трябва да стигнеш, преди да предадеш принципите си. Филмът блести със звезди като Мики Рурк, Мат Деймън,
Джон Войт, Дани Де Вито.
![15968](http://insmarket.bg/pictures/15968_600_.jpg)
Застраховането се появява и в анимацията – главният герой на „Феноменалните“ / The Incredibles (2004) на Disney работи в застрахователна компания.
![15973](http://insmarket.bg/pictures/15973_600_.jpg)
Кинополиците: животозастраховки, здравни застраховки, имуществени застраховки и нови застрахователни продукти
Застраховането на здравето и живота е често срещана тема в „седмото изкуство“. Тя се появява в трагикомедията „Сенаторът“ / Bulworth (1998) с участието на Уорън Бийти и в „Обявявам ви за законни
Чък и Лари“ / I Now Prounonce You Chuck and Larry (2007) с Адам Сандлър и Джесика Бийл.
![15980](http://insmarket.bg/pictures/15980_600_.jpg)
![15979](http://insmarket.bg/pictures/15979_600_.jpg)
Имущественото застраховане, например от риска кражба, е използвано в споменатия филм „Аферата Томас Краун“ / The Thomas Crown Affair(1999).
Кинематографът е увековечил и други застрахователни продукти. Така например, целият сюжет на филма „Доказано жив“ / Proof of Life (2000) с Ръсел Кроу и Мег Райън се върти около застраховките от
отвличане.
![15970](http://insmarket.bg/pictures/15970_600_.jpg)
Сюжетът на „Курабийка с късметче“ / The Fortune Cookie (1966) пък използва темата за застраховките на отговорности.
Създателите на филми не се ограничават само до използването на съществуващи продукти и измислят нови. Действието на фантастиката „Остроът“ / The island (2005) с Юън Макгрегър и Скарлет Йохансон
пренася зрителя в 2019 г., когато човешки клонинги купуват животозастраховки.
![15972](http://insmarket.bg/pictures/15972_600_.jpg)
Основните теми: застрахователното мошеничество и погрешното мнение за „скучния“ застраховател
Темата за застрахователните измами заема важно място в киното, както можем да се убедим от американското криминале „Двойна застраховка“ / Double Indemnity (1944), например. Филмът разказва за
чаровен застрахователен агент, който се среща случайно със съблазнителна домакиня след рутинно обаждане за подновяване на автомобилната застраховка на съпруга ѝ. Постепенно застрахователят е
увлечен във флирт с неустоимата съпруга, докато в един момент тя се интересува дали може да се издаде застраховка-живот за мъжа ѝ без неговото знание. Агентът заподозрява, че има нещо гнило в
цялата ситуация.
Сюжетите за застрахователните измами са изключително благодатни за кинематографистите, но в реалния живот те водят до сериозни последици. Това е част от идеите, които прокарват и филмите на тази тематика.
Като цяло, застрахователят в киното винаги е изключително начетен и то в различни области на живота и много често е много привлекателен.