11 Януари 2025, 05:31 Днес (0) | Вчера (1)

Застраховател включи и Facebook при определяне цената на автозастраховките

02 Ноември 2016 11:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 2 ноември 2016, 11:02

Алгоритъмът на британската компания се основава на определени словесни маркери, използвани от клиентите в социалната мрежа

Една от големите застрахователни компании във Великобритания – Admiral Insurance, разработи алгоритъм за анализ на личностните качества на собствениците на автомобили чрез поведението им в социалните мрежи.
Алгоритъмът на Admiral Insurance анализира акаунтите във Facebook, за да определи доколко определен клиент е склонен към безопасно управление на автомобила. Методът е основан, в частност, на предположението, че организираният и добросъвестен клиент избира по-скоро безопасен, отколкото самонадеян стил на шофиране. ;

Анализът се основава на определени словесни маркери в социалната мрежа. Например, самонадеяният водач по-често използва изрази, като "винаги" и "никога" и по-рядко – "може би".
Тази схема ще се прилага доброволно и то само за отстъпка за акуратни водачи, но не и за повишаване на цената на застраховката.

От застрахователната компания считат, че анализът на данните от Facebook е подходящ за начинаещи шофьори. Дан Майнс, който оглавява проекта, засега оценява перспективите за масово прилагане много внимателно. "Към момента не сме сигурни дали клиентите са готови да споделят с нас персонални данни", посочва той и допълва, че проектът е тестови и иновационен, но не е задължително да бъде прилаган в бъдеще.

Според наблюдатели обаче, застрахователните компании със сигурност ще се заинтересуват от всяка възможност за по-дълбоко проникване в живота на хората, за да определят по-прецизно тарифите по отделните застраховки.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 10 Януари 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8979
GBP 2.4796 2.4887 2.3337
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив