Киберинцидентите струват на малкия и средния бизнес 25700 лири годишно
Нишовият бермудски застраховател Hiscox, специализиран в бизнес застраховките срещу отвличане и киберрискове, организира хакерска атака в реалния свят в опит да покаже на компаниите как изглежда
един виртуален взлом. Застрахователят, в сътрудничество с британския производител на велосипеди Brompton Bicycle, създаде за една нощ пълен клонинг на магазина на Brompton в източната част на
Лондон, като нае персонал и оборудва магазина със стока. Фалшивият магазин "3rompton" отвори врати за клиенти, а застрахователят организира серия от симулации на кибератаки в истинския магазин на
Brompton в Shoreditch.
Обичайните виртуални методи на взлом, като източване на данни и фишинг, компанията осъществи с помощта на имитирани атаки в автономен режим.
Реалният магазин бе закрит, а на входната врата бе закачена табела с искане за откуп във виртуална валута срещу възможността магазинът да заработи отново.
Освен това всички поръчки и съответно доставки бяха пренасочени към фалшивия магазин "3rompton", подчертавайки последиците от една фишинг атака.
Истинският магазин Brompton бе напълнен с персонал, имитиращ клиенти, за да се представи атака с отказ от обслужване (DDoS).
"Честотата и сериозността на кибератаките срещу британските компании предизвиква повишена тревога, - коментира Джеймс Бреди, шеф на подразделението за киберрискове в Hiscox. - Киберпрестъпниците се
целят във всякакви компании и е крайно важно бизнесът за осъзнае тези рискове и да е готов да ги управлява."
Според Hiscox, всеки трети (33 %) представител на малкия и средния бизнес във Великобритания е бил обект на киберпрестъпления.
Според Робърт Хъниган, бивш директор правителствени комуникации в британската разузнавателна организация GCHQ и настоящ специален съветник в Hiscox, киберпрестъпността е една от най-големите
заплахи, пред които днес са изправени компаниите, но много от тях не я възприемат сериозно и не са достатъчно добре подготвени.
Киберинцидентите струват на малкия и средния бизнес 25700 лири годишно, посочват от Hiscox. Преките загуби обаче са само върхът на айсберга. Непреките щети, като загуба на репутация, на
клиенти, както и трудности с привличането на нови означава, че истинската сума може да достигне в пъти по-големи размери, уточняват още от компанията.
Hiscox Ltd. е бермудски застраховател, регистриран на Лондонската фондова борса, и е част от индекса FTSE 100.