Ябълката на раздора е кибератаката NotPetya от 2017 година
Нов юридически спор със застрахователен привкус набира скорост, след като швейцарският застраховател Zurich Insurance отказа за изплати обезщетение на американския производител на леки закуски
Mondelez. Става дума за $100 млн. загуби, нанесени на Mondelez вследствие на кибератаката NotPetya от юни 2017 год.
В съдебен иск американците посочват, че компанията е била подложена на мощна кибератака двукратно, вследствие на което 1700 нейни сървъри и 24 хил. компютри по целия свят са били изведени от
строя.
От Zurich първоначално планирали да направят промеждутъчно плащане на $10 млн., но по-късно отказали да покрият щетите с аргумента, че в договора има клауза за "враждебни или военни действия",
която изключва изплащането на обезщетение при атаки на държавно ниво, какъвто е случаят с посочената кибератака. Целта на NotPetya била политическа и икономическа дестабилизация.
Според Дебора Чанг, вицепрезидент на компанията HackerOne, която се занимава с изучаване на киберуязвимости, съдебният иск може да се превърне в прецедент и да окаже съществено влияние на
по-нанатъшното развитие на киберзастраховането.
Сега, след хакерите, думата имат юристите.