15 Ноември 2024, 16:42 Днес (3) | Вчера (5)

Застраховател отчете ръст на обезщетенията по рисковете, свързани със загуба на работа

20 Октомври 2021 12:54 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Албена Алексиева
A+ A-
Последна редакция: 20 октомври 2021, 13:58

Застрахователното бъдеще принадлежи на дигиталните канали за общуване и продажби

Ковид-19 доведе до положително развитие в застраховането, основно при дигитализацията, връзката с клиентите и киберсигурността. Около това мнение се обединиха участниците в онлайн конференция на БНП Париба Кардиф, клонове България. Във форума взеха участие Марио Костов, управител на БНП Париба Кардиф в България и Румъния; Зденек Ярош, мениджър на БНП Париба Кардиф за Централна Европа, както и висши мениджъри на банкови институции у нас.
15 години след навлизането си на българския пазар, компанията отчита над 1,8 милиона активни застрахователни полици по потребителски, ипотечни и стокови кредити, кредитни карти и други заеми, отпуснати от банки или компании за потребителско кредитиране.  Броят на активните застрахователни полици е нараснал от 1 милион през 2014 година до 1,8 милиона през 2020 година. За периода 2017-2020 г. за българския пазар увеличението на исковете, свързани с безработица е над 300%. Основната причина за предявяване на искове е настъпването на застрахователни събития като безработица, временна нетрудоспособност (продължителен болничен) и загуба на живот. При такива неочаквани обстоятелства застрахователят покрива частично или напълно задълженията на своите клиенти към финансовите институции и така милиони българи могат да се възползват от защита на кредитите си. Това показва нуждата на този вид застраховка. Имаме повече търсене и хората стават все по-отговорни, посочи Марио Костов.

Застрахователната защита на кредитите е нараснала с повече от 15% от 2008 година досега в нашето портфолио, каза от своя страна Зденек Ярош, мениджър на БНП Париба Кардиф за Централна Европа. България, Чехия и Словакия са страните, в които хората изпаднаха до голяма степен в положението да не могат да си плащат задълженията. Затова изплатените искове се повишиха съществено – над 50% – по рисковете, свързани със загуба на работа. 

Застрахователният сектор е изправен пред предизвикателството да запази човешкия контакт, от една страна, а от друга – да развие дигиталните канали.
В северната и западната част на Европа не може да се говори за връх при дигитализацията, защото там автоматизираните процеси вече са внедрени и се развиват плавно и постоянно, на Централна и Източна Европа регистрира сериозен връх в дигитализацията. Предстои застрахователите да развият активно дигиталното консултиране на клиентите. Новото поколения искат застрахователната услуга да бъде съсредоточена в 2-3 клика, то използва най-лесните инструменти за комуникация, като чатботове или Q&A. Затова трябва да се развие цифровият маркетинг и това е валидно не само за застраховането, но и за кредитния пазар, стана ясно още по време на форума.
Според управителя на БНП Париба Кардиф в България и Румъния – Марио Костов, в момента сме свидетели на много нововъведения в застрахователната индустрия. Ако в миналото хората са имали различни активи – автомобили, недвижима собственост, апартаменти, сега те предпочитат да ползват всичко това под наем. "Преди ако говорехме за застраховка "Гражданска отговорност" или каско, сега може би това ще е част от услугите, които ще наемаме в бъдеще. Това ще е новото нормално, прогнозира Костов.
По отношение на новите продукти в бъдеще Зденек Ярош посочи, че тенденциите са насочени към дигитализацията и дигиталните плащания, секюритизацията и киберсигурността.
Целта на групата  е да плаща 9 от всички 10 подадени иска за застрахователно обезщетение, а следващата стъпка е доближаване до 10/10.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 15 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8568
GBP 2.4796 2.4887 2.3519
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив