Проектът е в сътрудничество с Munich Re
Застрахователната компания от Лихтенщайн ONE Insurance разработи функцията ONE Coach, определена като "телематика за човека". Приложението прави анонимно анализ на данните на ползвателя: колко
врeме работи, каква е продължителността на съня му, какво е движението му и пр. Като източник на данни служат датчици за движение и GPS в мобилния телефон, което позволява на ползвателите на
приложението да проследяват промяната на оценката на риска в зависимост от техния начин на живот. Ако рискът бъде оценен като нисък, клиентът може да получи бонус, който може да бъде конвертиран в
по-ниски ставки на премията, коментира Александър Хубер, съучредител и главен специалист по маркетинга в ONE Insurance. "До този момент застрахователните тарифи за клиентите се състояха от
статистически разчети за определяне на индивидуалния риск. Това обаче се отличава от условията на живот на клиента", посочи Хубер.
Новото приложение е разработено в партньорство с презастрахователния гигант Munich Re и със специалистите по геолокация от Axon Vibe.