Има множество застрахователни решения и най-големият риск за хората е да не се възползват от тях
Глобалното интернет пространство в последните години все повече променя световния бизнес, а новите технологии цифровизират с шеметна скорост живота ни. Този свят разкрива както безброй възможности, така и сериозни рискове. Опасността от пробив в системите е категорично доказателство, че киберрисковете са едно от най-големите глобални предизвикателства. Киберпрестъпността отдавна изтри границите, националностите и езиковите бариери. В този свят на несигурност, но и на хиляди възможности обикновеният потребител, също както и голяма част от компаниите, има нужда от правила, които са следва, за да не стане жертва на киберзлоумишленици.
Специалисти от един от глобалните презастрахователи – ERGO, са определили и предлагат 10 правила, които да следваме, когато сърфираме, купуваме продукт, чатим, четем писма и пр., за да избегнем изтичането на данни и да не станем жертва на интернет измама.
Какво да направим на първо място?
- Убедете се, че правите банкови транзакции само през сайтове, които започват с https://
- Сваляйте приложения на мобилните си устройства само от оторизирани платформи.
- Забранете изскачащите прозорци на поп-ъп рекламите заради опасността от вируси.
- Задължително се подсигурете с надеждна антивирусна програма.
- Включете двуфакторна автентификация (2FA) за поща, облачни услуги и социални мрежи с цел защита на вашия акаунт от злоумишленици.
Какво не бива да правим?
- Стремете се да не правите никакви финансови операции чрез публични WI-FI мрежи.
- Никога и с никого не споделяйте вашите пароли и PIN-кодове – дори със служителите на вашата банка.
- Избягвайте всякакви покани в социалните мрежи от непознати или поне от хора, чиито профили са без снимки, без собствено мнение, без лична история.
- Не позволявайте на уеб-браузърите да запомнят вашите пароли.
- Избягвайте използването на пароли, пряко свързани с вас, например телефонни номера, рождени дати, имена на домашни любимци и пр.
Киберрисковете са глобални: нито един пазар, сектор или компания не са защитени от тях, независимо от това колко крупни са в бизнеса, посочват още от застрахователната компания. Оттам напомнят, че има множество застрахователни решения и че най-големият риск за хората би бил да не се възползват от тях.