Приложението локализира мястото на събитие чрез GPS приемник на устройството, а застрахованият може да прави снимки на катастрофиралите коли
Установено е, че в първите минути след настъпване на пътно-транспортно произшествие пострадалите не могат да направят правилната преценка как да реагират поради значително високата доза стрес от случилото се. За да облекчат състоянието на участниците в катастрофата, застрахователите вече предлагат различни мобилни предложения за връзка при настъпване на пътния инцидент.
Свое мобилно приложение промотира и „Интерамерикан България”. Ай-ти услугата се предлага за Андроид устройствата (android), тъй като пазарният им дял за страната е повече от 75% спрямо всички мобилни операционни системи. Приложението важи за автомобилните застраховки „Гражданска отговорност на автомобилистите“ и „Каско“ и е създадено от ИТ екипа и експертите по обслужване на щети на компанията.
При настъпване на застрахователно събитие клиентът ще получи указания, които му посочват необходимите действия, в зависимост от конкретно настъпилата ситуация. Приложението съдейства на потребителите, да се свържат чрез него със съответните органи на реда, за да регистрират произшествието. То може да локализира мястото на събитие чрез GPS приемника на устройството, освен това предлага на ползвателите си да заснемат уврежданията по своя автомобил, както и да оставят свой телефон за контакт.
В случай, че автомобилът не е в движение заради настъпилата катастрофа, „мобилният асистент” ще предложи на клиентите си да се обадят директно чрез него на асистиращата компания, която ще репатрира увредения автомобил.