Само двама от десет души са наясно с трите аспекта на спестовните животозастраховки – риск, спестявания, данъчни облекчения
Въпреки че здравето, семейството и децата са трите най-важни ценности на българите, остава валиден фактът, че автомобилът се поставя на първо място, когато става въпрос за застрахователна защита.
Тази тенденция доминира пазара от години. Въпреки това, налице е тенденция за положителна промяна, а индикация за повишен потребителски интерес е динамичният ръст на животозастрахователния сектор
през 2021 г. Сред причините е ковид кризата, която накара хората да се замислят как да се подсигурят срещу рисковете за своя живот и здраве. Заедно с това се отбелязва засилен ръст при
инвестиционните застраховки в резултат на търсенето на по-изгодни алтернативи за спестяванията в условията на нулеви лихви по депозитите. По тази линия на бизнес увеличението на премийния
приход на годишна база към август 2021 г. достига 140%. Същевременно, животозастраховките са сред най-слабо познатите застрахователни продукти, сочат данните от национално представително проучване
на Асоциацията на българските застрахователи. Например, само двама от десет души са наясно с трите аспекта на спестовните животозастраховки – риск, спестявания, данъчни облекчения. Необходимостта
да се адресира тази комбинация от повишен интерес и слаби познания за животозастраховките е сред поводите за информационна инициатива, която застрахователите стартират.
"Все повече хора осъзнават, че като застраховат своя живот и здраве, всъщност дават спокойствие и финансова сигурност на себе си и близките си. Целта на нашата кампанията е, от една страна, да
насочим вниманието на повече хора към смисъла и ползите от животозастраховането, а, от друга, да повишим познанията им в тази област и така да ги подпомогнем, за да могат да направят информиран,
съобразен с личната им ситуация избор", посочи Константин Велев, председател на АБЗ. Иницативата "На фокус: животозастраховане" ще продължи до края на януари 2022 г., като в рамките й ще се
проведат редица активности. "На фокус: животозастраховане" е първата от поредицата информационни кампании за различни видове застрахователни продукти, които застрахователите планират да проведат
през следващата година, водени от разбирането, че финансовата и застрахователната грамотност е пряко свързана с качеството на живот, а повишаването й се отразява позитивно както на личното, така и
на общественото благосъстояние.