22 Ноември 2024, 08:21 Днес (0) | Вчера (5)

Застрахователите обявиха информационна кампания "На фокус: животозастраховане"

09 Декември 2021 11:40 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 9 декември 2021, 11:39

Само двама от десет души са наясно с трите аспекта на спестовните животозастраховки – риск, спестявания, данъчни облекчения

Въпреки че здравето, семейството и децата са трите най-важни ценности на българите, остава валиден фактът, че автомобилът се поставя на първо място, когато става въпрос за застрахователна защита. Тази тенденция доминира пазара от години. Въпреки това, налице е тенденция за положителна промяна, а индикация за повишен потребителски интерес е динамичният ръст на животозастрахователния сектор през 2021 г. Сред причините е ковид кризата, която накара хората да се замислят как да се подсигурят срещу рисковете за своя живот и здраве. Заедно с това се отбелязва засилен ръст при инвестиционните застраховки в резултат на  търсенето на по-изгодни алтернативи за спестяванията в условията на нулеви лихви по депозитите. По тази линия на бизнес увеличението на премийния приход на годишна база към август 2021 г. достига 140%. Същевременно, животозастраховките са сред най-слабо познатите застрахователни продукти, сочат данните от национално представително проучване на Асоциацията на българските застрахователи. Например, само двама от десет души са наясно с трите аспекта на спестовните животозастраховки – риск, спестявания, данъчни облекчения. Необходимостта да се адресира тази комбинация от повишен интерес и слаби познания за животозастраховките е сред поводите за информационна инициатива, която застрахователите стартират.
"Все повече хора осъзнават, че като застраховат своя живот и здраве, всъщност дават спокойствие и финансова сигурност на себе си и близките си. Целта на нашата кампанията е, от една страна, да насочим вниманието на повече хора към смисъла и ползите от животозастраховането, а, от друга, да повишим познанията им в тази област и така да ги подпомогнем, за да могат да направят информиран, съобразен с личната им ситуация избор", посочи Константин Велев, председател на АБЗ. Иницативата "На фокус: животозастраховане" ще продължи до края на януари 2022 г., като в рамките й ще се проведат редица активности. "На фокус: животозастраховане" е първата от поредицата информационни кампании за различни видове застрахователни продукти, които застрахователите планират да проведат през следващата година, водени от разбирането, че финансовата и застрахователната грамотност е пряко свързана с качеството на живот, а повишаването й се отразява позитивно както на личното, така и на общественото благосъстояние.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 21 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8517
GBP 2.4796 2.4887 2.3456
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив