Целият регион е станал по-опасен, а застраховките – много по-скъпи
Марш обяви спиране на карго застраховането на товари, което защитава доставките на зърно в Украйна през защитен морски маршрут, обяви Marine Insight. Това решение идва заради оттеглянето на Русия
от международното споразумение за износ на зърно и поражда опасения в ООН относно потенциалния риск от глобален глад. Този ход на Русия дойде като отговор на унищожаването от Украйна на пътен мост
към Кримския полуостров и допълнително обтегна и без това крехките отношения между двете страни. Признавайки повишената опасност и несигурност, свързани с корабоплаването в района на Черно море,
застрахователният пазар на Lloyd’s of London вече го класифицира като зона с висок риск. Механизмът за морско застраховане на товари, ръководен от Ascot, застраховател от Lloyd’s of London и
подкрепен от други застрахователи, осигуряваше покритие до 50 милиона долара на товар в зона на военни действия в продължение на около година.
Оттеглянето на Русия от споразумението за износ на зърно остави морския път несигурен и значително увеличи риска, свързан с транспортирането на пратките. Застрахователното покритие беше от решаващо
значение за защитата на товара през защитения коридор. Кремъл предупреди, че всякакви опити за транспортиране на зърно от украински черноморски терминали без гаранции за сигурност от Москва биха
били рискови, позовавайки се на военни действия на Киев в тези води. Маркъс Бейкър, глобален ръководител морско дело и карго на Marsh, подчерта важността на гарантирането на безопасността и
благосъстоянието на екипажа за всеки участващ корабособственик. Допълнителните застрахователни премии за военен риск, изисквани при влизане в Черноморския регион, трябва да се подновяват всяка
седмица, отразявайки динамичния характер на ситуацията. Военният риск вече е значителен и се очаква да нарасне още повече, което ще оскъпи още повече застраховката. Този фактор може да накара
собствениците на кораби да се поколебаят, преди да позволят на корабите си да влязат във военна зона без съгласието на Русия. Освен това плаващите мини в региона представляват допълнителен риск за
корабоплаването. Ако сравним сегашната ситуация с преди три-четири седмици, очевидно е, че целият регион е станал по-опасен.