Сайтът на браншовата организация ще има раздели за членове, за бизнеса и за потребителите
Асоциацията на българските застрахователи обнови своята интернет страница на браншовата организация – www.abz.bg. Това е една от инициативите, с които АБЗ посреща през октомври своята 25-годишнина от основаването си.
Обновяването на сайта е продиктувано от желанието на АБЗ да предоставя полезна и интересна информация не само на своите членове, но и на широката публика. Затова освен нова визия и функционалности,
сайтът предлага ново съдържание. Амбицията е страницата да бъде актуализирана и обогатявана редовно, така че да е максимално полезна за своите посетители.
Новост в съдържанието е заявката за редовни периодични анализи на българския и европейския застрахователни пазари, които ще бъдат публикувани в раздел "Застрахователен пазар". Те ще бъдат ценен
източник на информация както за професионалисти от застрахователния сектор, така и за финансови и икономически експерти и анализатори, за медиите, учащи се и други заинтересовани лица, посочват от
АБЗ. На страницата може да бъде намерен първият анализ "Развитие на застрахователния сектор в България през първите пет месеца на 2017 г."
В сайта ще присъства и полезна информация за потребителите. Създаването на раздел "За потребителя" е в резултат на стремежа на АБЗ да работи още по-активно за повишаване на застрахователната
култура в страната и така да допринася за повишаване на индивидуалното и обществено благосъстояние, подчертават от асоциацията. В раздела редовно ще бъдат публикувани материали, които на достъпен и
ясен език да разясняват спецификите на застрахователната дейност и да дават отговори на актуални за потребителите въпроси, свързани с ползването на застрахователни продукти и услуги. Първите осем
статии с полезна за потребителите информация могат да бъдат намерени в раздел "За потребителя".
В сайта се оформя и библиотека с нормативни актове в областта на застраховането. Раздел "Нормативна база" систематизира цялото българско и европейско законодателство в областта на застраховането.
Новата интернет страница има и отделна част с достъп за членове на АБЗ. Така допълнително ще бъде улеснена комуникацията между членовете, управителните органи на асоциацията и секретариата.
Страницата е с две езикови версии – българска и английска, като последната е в процес на допълване с преводно съдържание.
Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) е учредена през 1992 г. Към настоящия момент членове на АБЗ са 28 компании, разпределени в два основни бранша - общо застраховане и
животозастраховане. Тези компании представляват значителна част от икономиката на страната като активите им към декември 2016 г. възлизат на 3,5 млн. лв. Компаниите в застрахователния сектор имат
значителен принос за финансирането на вътрешния дълг, като са едни от най-значимите купувачи на държавни ценни книжа. Членовете на АБЗ са значим институционален инвеститор с 1,4 млн. лв. инвестиции
в емитираните на българския и международните пазари държавни ценни книжа.