Застрахователните компании в света са изправени пред може би най-сериозната криза в бранша, смятат редица анализатори и експерти, цитирани от различни издания.
Според интервю на изпълнителния директор на "Аон" (вторият по големина застрахователен брокер в света) Денис Махони пред Ройтерс в момента в баланса на всички големи застрахователни компании в
света има една дупка от общо 180 млрд. долара. Това е значителна сума дори за този огромен сектор. За сравнение обемът на застраховките, сключвани на британския пазар, е 40 млрд. долара. Това
принуждава компаниите много по-внимателно да преценяват рисковете, които застраховат, и премиите, които предлагат. Така те губят не само печалби, но и клиенти, тъй като това поставя под съмнение
основната идея на бизнеса - да се поемат рискове, които клиентите не искат. Оттук идва по-големият проблем пред застрахователните гиганти - липсата на доверие в тях от страна на клиентите им,
партньорите им и инвеститорите.
Дори и най-големите холдинги могат да бъдат поставени на колене заради лошата репутация, пише анализаторът на пазара Чарлз Стюард във вестник Insurance day. Лошите финансови резултати и промяната в
услугите и цените, които компаниите предлагат, се виждат от всички заинтересувани от сектора. Но имиджът на застрахователите губи и от липсата на ефективна PR стратегия и ясна визия за отношенията
с медиите. Типичен пример за това е кампанията, която бе подета в европейските медии по повод желанието на големите континентални застрахователи да намалят премиите или да не застраховат изобщо
срещу наводнения.