10 Март 2025, 18:07 Днес (0) | Вчера (0)

Застрахователните обезщетения в моторните спортове достигат 5 млн. евро

13 Януари 2005 17:19 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Смъртните случаи с мотоциклетистите Хосе Мануел Перес и Фабрицио Меони станаха повод за публично обсъждане на размера на застраховките и обезщетенията, които получават при инцидент участниците в най-гледаните моторни състезания като провеждащото се в момента рали "Дакар", Формула 1 и световния шампионат по мотоциклетизъм на писта.

В публикация на в-к "Дневник", който цитира в-к "Периодико" се посочва, че застрахователните компании трудно приемат риска да осигуряват срещу смърт или инвалидност състезателите в моторните състезания.
След сложна схема за застраховане и презастраховане най-високата сума за полица на пилот от рали "Дакар" достига 12 000 евро. За състезателите във Формула 1 минималната годишна застраховка за един състезател е 80 000 евро. Обезщетенията при смъртен случай варират от 305 000 за рали "Дакар" до 3 милиона евро в мотоциклетизма. При инвалидност заради инцидент по време на състезание компенсацията е в рамките от 762 000 до 5 милиона евро, съответно за надпреварата в пустинята Дакар и във Формула 1.  
"Рискът в автомобилните спортове е толкова голям, че много малко компании, да не кажа нито една, извършват подобен вид застраховка, твърди Жоан Алтес, експерт в застрахователна компания в Мадрид. Рали "Дакар" без съмнение се определя за едно от състезанията с най-голямо разнообразие от предлагани полици заради вариативността на злополуките." Емилио Перес де Росас обяснява, че лицензът, който всеки един пилот задължително трябва да получи от своята федерация, и допълнението, което трябва да му бъде издадено от Международната федерация по мотоциклетизъм (ФИМ) за офроуд състезания или крос, изисква пълна застраховка за всички рискове.
Организаторите на надпреварата в пустинята, които не пестят средства за наемането на огромен медицински персонал, за ползването на хеликоптери за първа медицинска помощ и за оборудването на полеви болници, работят заедно със застрахователна компания "Фиделия асистанс". Фирмата предлага на участниците в състезанието голям избор на полици в зависимост от индивидуалните желания. "Има много, прекалено много пилоти, които настояват да бъдат добре осигурени, обяснява Алтес. В много случаи вноските, които правят за застраховка състезателите, надвишават техните приходи." Основно три компании поемат риска да застраховат автомобилни състезатели към настоящия момент. Това са интернационалната "Марш", английската "Уилис" и френската "Можин", разкрива в своята разработка Росас. Те проучват всеки свой клиенти и чрез гиганти в презастраховането като "Лойдс", успяват една или друга компания да приеме полицата.
Пилотите на мотоциклетната компания КТМ разполагат със застраховки за всеки един случай. С най-добри условия по своите полици могат да се похвалят рекламните лица на петролния гигант "Репсол" Нани Рома, Марк Кома, Исидре Естеве и Жорди Дуран. От 15 декември до 1 февруари, когато състезателите започват интензивни тренировки и участват в рали "Дакар", техните застраховки гарантират специални условия. "Никога не се знае какво може да се случи в Африка и още по-малко в Дакар, твърди Жорди Агила, мениджър на отбора на КТМ. Затова сме категорични, че трябва да направим най-добрите осигуровки на нашите пилоти, включително и за война."
"Първите десет пилоти в класирането при мотоциклетистите в рали "Дакар" са с най-големи застраховки. Цената се завишава, когато трябва застраховаш професионални състезатели, които участват на две колела в пустинната надпревара, отколкото с автомобил. Най-скъпата застраховка на мотоциклетен пилот струва 12 000 евро. При смърт обезщетението е 305 000 евро, а в случай на инвалидност - 762 000", посочва Алтес.
Асоциацията на автомобилните пилоти в световния шампионат по мотоциклетизъм (ИРТА) улеснява своите членове с допълнение, което покрива минималните изисквания на ФИМ и регламентира изплащането на допълнителни 152 000 евро при смъртен случай и 76 000 за медицински разходи. Съществуват, разбира се, и индивидуални застраховки. При тях компенсацията за инвалидност е 3 милиона евро, а при смърт - 1.8 милиона. Такъв е случаят със световния шампион в клас "Мото Джи Пи" при пистовите мотоциклети Валентино Роси. В световния шампионат във Формула 1 първият документ, който подписва един състезател преди договора с бъдещия му тим, е споразумение за застраховка. Минималната вноска за една година при пилотите в най-гледания моторен шампионат в Европа варира от 80 000 до 100 000 евро за година. В случай на смърт това гарантира 2 милиона евро или 5 милиона евро при инвалидност.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 10 Март 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8014
GBP 2.4796 2.4887 2.3259
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив