ИИ не взема решенията, а по-скоро информира застрахователите за рисковете на потенциален клиент
Mind Foundry Ltd. е стартираща компания за изкуствен интелект, която се състезава да помогне на застрахователите да решат кои шофьори да бъдат застраховани. Тя събра 22 милиона долара финансиране,
последният знак за нарастващо търсене за внедряване на AI в критични сектори, където има малко място за грешка. Инструментите за изкуствен интелект на стартъпа се използват за откриване на
когнитивен спад при по-възрастните шофьори в Япония, разказва Даниел Маринов от
kaldata.com. Традиционно застрахователите разчитат в голяма степен на детайли като вид на автомобила и възраст на водача, за да предскажат кой е по-вероятно да бъде замесен в сериозни инциденти
и да определят застрахователните премии. През последните години някои застрахователи разчитат на AI софтуер както за ускоряване на уреждането на искове, така и за анализиране на данни за шофиране,
за да излязат с по-точни оценки на риска за клиентите.
Учени по данни на базираната в Оксфорд стартираща компания си сътрудничат със застрахователни експерти, за да изградят система с изкуствен интелект, която открива директни връзки между когнитивния
спад и пътните произшествия. Той е разработен с огромен набор от данни, включително 9 милиарда мили телематични данни за пътувания, измервания на сензори и кадри от злополуки с видеорегистратор, за
да помогне за разбирането и гарантирането на риска. Системата с изкуствен интелект изследва модели на поведение като рязко спиране, хаотично завиване и внезапно ускорение сред шофьори, които са
били в най-тежките произшествия с големи загуби. Това са инциденти с катастрофални лични наранявания и високи разходи, наред с други фактори. След това анализира подобни модели сред по-възрастните
шофьори, за да маркира когнитивен спад, преди да стане опасен.
Големите случаи на загуба са не само най-големият риск в застрахователното портфолио, но и най-трудният за моделиране и прогнозиране.
В момента Aioi пилотира системата на Mind Foundry с 2 милиона по-възрастни шофьори в Япония, които са се съгласили да я оставят да анализира техните телематични данни, включително кадри от
видеорегистратор. Това може да доведе до по-персонализирани застрахователни планове с по-ниски премии за тези, чието поведение при шофиране не показва рискови модели. Стартъпът търси начини да
информира шофьорите, чрез приложение или други средства, за техните собствени модели на шофиране, събрани от AI, за да им предаде дали е безопасно, или рисковано. "Ние вярваме, че резултатът от
този пилотен проект може потенциално да доведе до повишена безопасност и удължено дълголетие при шофиране за възрастните хора. Трябва да се справим с предизвикателствата, породени от застаряващото
население", за да гарантираме справедливост, коментира Джун Икегами, който ръководи лабораторията за научноизследователска и развойна дейност на Aioi. Хората участват в процеса, според Mind
Foundry, включително чрез предоставяне на обратна връзка за данните, използвани за разработване на системите. Компанията казва, че AI не взема решенията, а по-скоро информира застрахователните
експерти за рисковете на потенциален клиент, преди да определи покритието и цените за това лице. Целия материал може да прочетете
тук.