Анкетираните посочват удобството като главно предимство
Проучване сред потребители, ползващи устройства с достъп до виртуални помощници, показва, че изкуственият интелект все по-често заменя хората при избор на подаръци. Оказва се, че 38% от
американците вече се доверяват изцяло на виртуалния помощник при избор на подарък, в сравнение със 17% преди една година, сочат резултатите от изследването на SAP Hybris Labs, пише TechNews.bg.
При покупка на подарък за близки и приятели, 16% от потребителите се обръщат за помощ към изкуствен интелект. 15% от анкетираните ползват ИИ за сравнение на цени и намиране на по-добри условия, а
7% разчитат на виртуалния помощник при покупки за себе си.
46% от хората, които вече са използвали изкуствен интелект при избор на подарък, планират и в бъдеще да се доверят на виртуалните помощници. Удобството е най-често споменаваното предимство на
покупките с помощта на ИИ.
Резултатите от проучването потвърждават, че интересът към изкуствения интелект от страна на търговците е напълно оправдан. Компаниите, които вече развиват това направление, са на верния път,
отбелязват анализаторите.
Същевременно, прогноза на Juniper Research сочи, че към 2022 г. умни акустични системи с достъп до виртуални помощници – като Amazon Echo, Google Home и Sonos One – ще има в 55% от американските
семейства.