Все още вътрешният пазар съставлява незначителна част от цялостния пазар на българското производство на облекло - 90 на сто от производството е за страните от ЕС
Със 7% (1.8 млрд. евро) на годишна база се е увеличил износът на български текстил и облекло през 2013 година, съобщават от Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ), като се позовават на данни от НСИ. Това е най-висока стойност на износа след 2007 година, посочват от асоциацията, цитирани от БТА.
Оттам коментират, че увеличаването на износа се дължи както на на възстановяването на европейските пазари, така и на продължаващото засилено търсене на производствени мощности в Югоизточна Европа вследствие на отлива от Азия и Северна Африка. 23 процента от експорта в бранша е насочен към Германия, 22 процента към Италия и 11 на сто към Гърция.
През изминалата година се отчита и ръст в оборотите на фирмите, които се качват с 10 процента спрямо 2012 година. Тази тенденция се запазва и в първите три месеца на 2014 година.
Едновременно с увеличаването на износа се наблюдава и ръст във вътрешното търсене на облекло. Продажбите на дребно през 2013 година са се увеличили с 25 на сто в сравнение с 2010 година и с 13 на сто спрямо 2012 година. Все още обаче вътрешният пазар съставлява незначителна част от цялостния пазар на българското производство на облекло - 90 на сто от производството е за страните от ЕС.
По отношение на заетостта в бранша асоциацията отчита спад през 2013 година с 2 на сто, а като основната причина за това отчита липсата на работна ръка въпреки силната натовареност в бранша. Общият брой на заетите в производството на текстил и облекло е 110 000 души, което прави този сектор втори най-голям работодател след държавната администрация, отбелязват от браншовата организация.