България се нарежда на 11-то място по застрахователно проникване в сегмента на имущественото застраховане в региона. Съгражданите ни отделят по едва 9 евро за застраховка на имота си
Собствениците на жилища в Централна и Източна Европа отделят по едва 18 евро за застраховане на имотите си. На първо място в класацията ес нареждат словенците – те са отделили през първото полугодие средно по 72 евро, следват чехите - 43 евро, унгарците - 29 евро, естонците - 28 евро и хърватите - 26 евро.
България се нарежда на 11-то място по застрахователно проникване в сегмента на имущественото застраховане в региона. Съгражданите ни отделят по едва 9 евро за застраховка на имота си.
Пред нас са още жителите на Словакия – 23 евро, Полша – 17 евро, Латвия – 13 евро, Сърбия и Литва – с по 10 евро.
Непосредствено след нас – на 12-та позиция се нарежда Румъния – с по 6,6 евро на човек. Северната ни съседка е обаче има вторият по големина жилищен фонд в региона - 8,4 млн. имота. Преди нея е само Полша с 13,3 млн. жилища според данните от последното преброяване през миналата година.
Жилищата в Централна и Източна Европа са около 45 млн., като почти половината от тях се намират в Полша и Румъния.
Погледнато от друг ъгъл, независимо от факта, че Полша се нарежда едва на седма позиция по имуществени застраховки на глава от населението, страната заради огромния брой имоти, обаче оглавява класацията за най-голям премиен приход в сегмента.
Продажбите на имуществени застраховки през първото полугодие са за 645 млн. евро. В тази класация на втора позиция в региона се нарежда Чехия – с премиен приход в сегмента от 437 млн. евро и 4,3 млн. жилища. Следват Унгария – 289 млн. евро и 4 млн. имота и Словения – 145 млн. евро и 680 хил. жилища.
Вторият по големина пазар – Румъния, се нарежда едва на пета позиция по продажби – 144 млн. евро.
В Словакия за застраховане на 2,1 млн. имота са похарчени 128 млн. евро, а в Хърватия – 116 млн. евро за 1,5 млн. имота.
Премийният приход в сегмента на застрахователите в региона през първото полугодие е 2,17 млрд. евро. Тази сума е еквивалентна на 12 на сто от общите продажби на компаниите от сектора, които до края на юни 2012 година достигат 17,7 млрд. евро.