Разработването на правилните модели за застрахователни данни биха намерили приложения и в други области
Финансовият анализатор Тод Баулт от Citigroup News шокира всички с предположението, че има реална възможност за технологична фирма като Google и инвестиционната банка да купят AIG и да я превърнат
в застрахователна FinTech лаборатория. Баулт признава, че идеята му е "дръзка, но това не означава, че не е логична", предаде digital.bg.
От много време анализатори и специалисти алармират, че застрахователния бизнес има нужда от иновации и по-сериозна намеса на технологиите. Технологичните компании обаче не могат да изградят от
нулата интелигентна нова застрахователна технология без помощта на съществуващите лидери в индустрията.
Компании като AIG нямат опит с технологиите, но пък имат такъв в застрахователната индустрия. Подобна сделка би могла да разреши проблема за AIG. Компанията е изправена пред натиск от страна на инвеститорите, а Google може да помогне на този бизнес като го направи "по-модулен". Това включва разработването на различни технологично-базирани продукти и услуги, които могат да бъдат сглобени в един по-голям пакет по подобие на Лего тухлите.
Такава сделка ще даде на Google достъп до несравнима съкровищница от данни за застрахователната индустрия. А предвид факта, че AIG се търгува с огромна отстъпка – 7 % от балансовата им стойност, Баулт смята че Google вече са много изкушени от възможността.
Ако Google предложи застрахователна иновация, компанията ще натрупа огромни дивиденти в един огромен пазар. Ако успее да постигне напредък в областта на застраховането, това ще даде напредък и в други области, като управлението на неликвидни активи и други аспекти на управлението на риска. Тоест разработването на правилните модели за застрахователни данни биха намерили приложения и в други области, което пък може да превърне Google в новия господар на света.