Продажбите на персонални компютри в Индия през последното тримесечие на 2003 г. са достигнали 809 065 броя, което прави покачване от 87% в сравнение със същия период на миналата година.
Годишните продажби може да надминат 3 млн., според местната професионална асоциация MAIT, обединяваща компютърните производители в страната.
„Основните играчи” на индийския IT пазар са Hewlett-Packard, IBM и индийският конструктор HCL Infosystems, но основната част от продажбите се реализира от малки магазини за сглобяване на компютри
без конкретна марка.
Така големите фирми държат едва 30% от пазара, срещу 15% за индийските марки, а за безименните компютри остават 55%.
Статистиката показва, че на индийския пазар има около 8 млн. персонални компютъра, при население над 1 млрд. жители.
През последните години цената на PC-тата се е понижила, но при все това остава висока за средната класа, обхващаща около 300 млн. жители, твърдят анализатори.