Въпреки своите предимства интересът към животозастраховането в България остава нисък. Според данни на международната платформа Statista страната се нарежда на 24-то място от 27 държави в Европейския съюз по брой премии за животозастраховане през 2023 г.
Любопитно е, че преди България в класацията се нареждат страни с по-малка територия и население като Малта, Хърватия, Словения и Словакия.
Слабият интерес към този сектор може да се дължи, както на липсата на разбиране на този все пак сложен финансов инструмент, така и на недостатъчно подробната преддоговорна информация, която застрахователите са предоставили на уебсайтовете си.
Проучването на асоциация "Активни потребители" установи, че не всички застрахователи дават пълната информация. Има случаи, в които правят препратки към Общите условия, но те не са налични онлайн. Също така липсва информация за териториалния обхват на застраховката. Също така няма данни какъв е фондът, в който се инвестира. Според експертите е необходимо по-ясно да се формулира в какви ценни книжа ще инвестира застрахователят, тъй като от това зависят печалбите и загубите на застрахованите потребители.
Десет са регистрираните у нас животозастрахователни компании, които предлагат своите продукти. Основните видове животозастраховки са 9 вида, но те имат и множество разновидности и подвидове.
Така наречените инвестиционни застраховки заемат най-голямата част от пазара. От 87 животозастрахователни продикта включени в проучването на "Активни потребители", 59 са инвестиционни застраховки или около 67%. Това се дължи, както на огромното разнообразие от фондове, в които застрахователите инвестират, но при някои продукти зависи и от стратегията на инвестиране на средствата.