Социалните мрежи вече ще разграничават ясно свободата на изразяване от поведението, което подбужда към насилие и омраза
Водещи интернет компании приеха новия кодекс за поведение в мрежата, изготвен съвместно с Европейската комисия и насочен срещу омразата и пропагандата на тероризъм в онлайн пространството, съобщи TechNews.bg.
Facebook, Twitter, Microsoft и YouTube са компаниите, които се договориха днес с Комисията да спазват новите правила в интернет. Те се ангажират да разглеждат в рамките на 24 часа от получаването
им повечето известия за публикации в социалните медии, които съдържат омраза.
Интернет компаниите са съгласни да премахнат публикациите, ако е необходимо, съобщи CNET. Съгласно правилата, фирмите ще комуникират помежду си, с правителствата и правоприлагащите органи при
случаите на злоупотреба.
ЕС и големите компании ще се опитат да балансират речта на омразата чрез поощряване на "независими насрещни мнения” и подкрепа на образователни програми, които "насърчават критичното мислене”.