Най-активни потребители на услугата са хората между 30 и 39 години
Информационният център на МТСП консултира над 7000 човека средномесечно през 2014 г. Oт юли 2012 г. до момента служителите са отговорили на близо 112 000 въпроса по телефона, като над половината от
тях са постъпили през настоящата година. Това стана ясно на конференция по проект "Подобряване качеството на услугите в системата на Министерство на труда и социалната политика”. Проектът е на
стойност 1 923 426 лв. и се реализира по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г. Той стартира през 2011 г. и трябваше да завърши през октомври тази година. "Кол центърът
със сигурност ще продължи да действа до октомври 2015 г. заради добрата работа на екипа. Ще направим усилия да осигурим финансиране за него и през следващия програмен период до 2020 г.", каза
заместник-министърът на труда и социалната политика Петя Евтимова.
На телефон 0800 88 001 за цялата страна гражданите получават консултации от четирима координатори и 20 оператори. Най-многобройни са въпросите, свързани със социалната защита и подпомагане - 75% от
всички обаждания през тази година. Другите теми, по които са давани най-много консултации от 2012 г. до сега, са трудови правоотношения, програми за заетост и обезщетения.
Най-често гражданите се обаждат за консултация, по-рядко за подаването на оплакване или сигнал. Най-активни потребители на услугата са хората между 30 и 39 години.
В изпълнение на проекта са проведени четири обучителни семинара за обмяна на опит и добри практики. Бяха организирани открити приемни в Благоевград, Видин, Враца и Плевен. Те привлякоха общо 381
посетители. Там бяха дадени 480 консултации. Анкетите за обратна връзка показаха 91% удовлетвореност на клиентите от предоставената им услуга.