Властите в Канада официално признаха за още 30 загинали, които до момента се смятаха за безследно изчезнали след катастрофата с влака в град Лак Межантик. По този начин, общият брой на жертвите на адския пожар достигна 50 души
Не е ясно коя ще е застрахователната компания, която ще понесе милиардни загуби от избухналия влак, натоварен с петрол в Канада.
Официалният застраховател на превозвача - Montreal, Maine & Atlantic Railway е регистрираната в Дъблит XL Group, която работи на територията на САЩ чрез регистрираните си в Бермуда изпълнителни офиси.
Вече има опити да се прехвърли и вина върху общинските власти тъй като според някои противопожарната служба не е предприела адекватни мерки, за да ограничи щетите.
Според адвоката от базираната в Монреал юридическа кантора Clyde & Co. - Джон Никол, Законът за пожарна безопасност на Квебек силно ограничава вината на общинските власти.
Властите в Канада официално признаха за още 30 загинали, които до момента се смятаха за безследно изчезнали след катастрофата с влака в град Лак Мегантик. По този начин, общият брой на жертвите на адския пожар достигна 50 души. По-рано бяха открити телата на 20 загинали.
Останалите изчезнали при инцидента все още не са намерени, съобщава АП. Да се работи в някои райони на изгорелия град за спасителите все още е опасно, независимо че от катастрофата да момента са минали почти пет дни. Това е най-лошата железопътна катастрофа в Северна Америка за повече от две десетилетия.
От полицията в канадската провинция Квебек заявиха, че следователите са открили доказателства, които са повод за криминално разследване.
В събота влакова композиция от 73 вагона със суров петрол дерайлира в центъра на Лак Мегантик. Влакът се взриви, избухна силен пожар, който унищожи централната част на града. За потушаването на огъня бе необходимо повече от едно денонощие. Очевидци описаха взрива като „избухване на атомна бомба“.
Разследването на причините за катастрофата продължава. Според една от версиите, за инцидента с катастрофата на влакова композиция с цистерни с петрол в канадското градче Лак Мегантик отговорност носи инженер, счита ръководителят на американската жп компания. "Ръчните спирачки не са били регулирани както трябва на този влак и отговорността на това е на служителя, който го е правил", каза пред журналисти президентът на компанията майка на Montreal, Maine & Atlantic Railway (MMA) Едуард Бъркхард, който посети мястото на инцидента.
Предполага се, че спирачките на локомотива са отказали, когато машинистът спрял влака на върха на хълм в съседно село. Човекът слязъл преди да дочака смяната си. Тогава влаковата композиция машина потеглила, набрала висока скорост и дерайлирала.
Според наличната досега информация машинистът е оставил влака на хълм преди градчето Лак Мегантик, изключвайки четири от петте локомотива. Петият е бил оставен включен, за да работят и спирачките.
Малко след това местната противопожарна служба е била извикана да потуши пламъци във влака. Именно след този инцидент спирачките са отказали и влакът е започнал 18-минутното си движение към града, където дерайлира и предизвика огромен пожар и разрушения.
От пожарната служба заявиха, че по време на овладяването на първия пожар последният локомотив е бил изключен. Процедурата е стандартна и е била извършена със съгласието на компанията собственик на влака Montreal, Maine & Atlantic Railway