Над 50% спад в продажбата на автомобили е регистриран от 2008-ма досега
Кризата и ръстът на безработицата в Испания принудиха испанците да икономисват и вместо личните си автомобили, да ползват все по-често обществения транспорт или велосипеди, съобщи Deutsche
Welle.
Правителството, производителите и дилърите на автомобили са изключително обезпокоени от срива в продажбите, понеже автомобилната промишленост е един от водещите отрасли в икономиката на
страната.
На купувачите се предлагат субсидии от 2-3000 евро, но, по данни на испанската асоциация на производителите на автомобили Anfac и на асоциацията на автодилъри Ganvam, мярката изобщо не дава
желаните резултати.
Испанският статистически институт изчисли, че броят на испанците, постоянно ползващи градския транспорт, се е увеличил от началото на кризата, тоест от 2008 г., с 35,5%.
Заедно с това обаче е регистриран драстичен спад в покупките на нови коли: ако през 2007 г. в Испания са продавани 1,6 милиона леки автомобила, през 2012 г. са продадени 700 000 коли.
Според Института за транспорт и търговия, през миналата година в страната са продадени 780 000 велосипеда – два пъти повече, отколкото през 2007-ма.