Разследването ще се съсредоточи върху показването на рекламите
Италианските регулатори са започнали днес разследване на американския технологичен гигант заради опасения за злоупотреби с пазарни позиции и поставяне в неизгодна позиции на по-малки компании в
някои сфери на онлайн рекламата, предаде АФП, цитирана от БНР. Разследването ще се съсредоточи върху показването на рекламите – онлайн публичност, която включва видео, графики или снимки,
вместо само текст, което е на стойност 1,2 млрд. евро в Италия през миналата година и представлява голям източник на доходи за медийните организации.
Регулаторите ще проверят "дискриминационното използване от страна на "Гугъл" на голямо количество данни, събрани от неговите приложения, които не допускат ефективна конкуренция".
Доминацията на компанията в интернет, заедно с тази на "Фейсбук" и "Амазон", доведе до засилващо се негодувание и опасения за потенциални злоупотреби от страна на технологичните гиганти в Европа,
но също и в САЩ.