Решението е заради рекламната кампания „Най-доброто от България. Най-доброто от Европа“, както и заради изображението с надпис „Произведено в България“
Комисията за защита на конкуренцията установи, че е извършено нарушение от страна на "Лидл България ЕООД енд Ко" КД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 370 859 лв.
Комисията счита, че може да бъде обоснован изводът за заблуждаващия характер на анализираната рекламна кампания под надслов "Най-доброто от България. Най-доброто от Европа", както поради негативния
ефект, който оказва или може да окаже върху конкуренцията на пазара, така и поради въздействието, което е в състояние да окаже върху икономическото поведение на потребителите.
Според КЗК, твърдението "най-доброто" се възприема в контекста на използваните търговски марки/наименования, като връзката между демонстрираните продукти и използваното мото носи посланието, че
показаните продукти са най-добрите, както и че това предприятие (като търговска верига) е най-доброто.
В решението си Комисията е отчела и недобросъвестното използване от страна на "Лидл България" ЕООД енд Ко" КД кръгово изображение с надпис "Произведено в България". Търговската верига не е
производител на храни и няма основание да отъждествява рекламираните стоки с посочения надпис, категорични са от КЗК.