27 Ноември 2024, 12:42 Днес (0) | Вчера (3)

КЗК отхвърли жалба на "Теленор" срещу реклама на БТК

05 Октомври 2015 16:40 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 5 октомври 2015, 13:23
Под лиценза на creativecommons

Комисията за защита на конкуренцията отхвърли жалба на "Теленор" срещу реклама на БТК, която твърди, че телекомът предоставя най-добрия мобилен интернет навсякъде

Слоганът "Навсякъде с най-доброто 3G" е бил публикуван във фейсбук - профила на БТК от края на март до началото на юни. 

Според конкурентната компания твърденията "навсякъде" и "най-доброто" са недоказуеми и подвеждат потребителя, че би могъл да ползва услугата с най-високо качество на цялата територия на страната и дори извън нея. "Визираната реклама използва двойната абсолютизация чрез думите "навсякъде" и "най-доброто", което засилва внушението у потребителите за безапелационна водеща позиция на услугите на БТК, ползвани чрез 3G мрежа, и по този начин създава предпоставки за увреждане на интересите на конкурентите, сред които е и "Теленор". С цялостното си поведение, непосочвайки изрично, ясно и недвусмислено на каква база са направени твърдените в рекламата изводи, БТК привлича вниманието на средния потребител - физическо лице с послания, които са основани на неясни, неточни, недоказуеми и хиперболизирани факти, което е в противоречие с правилата, определящи добросъвестното пазарно поведение", се посочва в жалбата.

Според БТК обаче посланието не е същинска реклама, защото не е разпространявано по други канали, освен корпоративния профил във "Фейсбук", където пък потребителите влизат по свое желание. Освен това от 3G мрежа се нуждаят само хората, които са достатъчно информирани и не биха се подвели.

Комисията смята, че в контекста на спорната реклама, използваното обобщително наречие "навсякъде", не следва да се тълкува в пряк смисъл. С израза "навсякъде" с най-доброто 3G в конкретния случай се цели да се насочи вниманието на потребителите върху определена характеристика на 3G мрежата на БТК, а именно – нейното добро покритие и обхват, тоест възможността на потребители за достъп до 3G мрежата и предлаганите от дружеството услуги в различни точки в рамките на територията на страната, е изводът на антимонополната комисия. В профила на БТК във "Фейсбук" има и линк към сайта на комапнията, където пък е публикувана карта с покритието на мрежата й, установява КЗК. Освен това към момента на публикуване на рекламата покритието на БТК е било по-голямо спрямо конкурентите й както по територия, така и по население, са показали данните на Комисията за регулиране на съобщенията.

Решението може да се обжалва в 14-дневен срок.  

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 26 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8635
GBP 2.4796 2.4887 2.3432
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив