Комисията за защита на конкуренцията отхвърли жалба на "Теленор" срещу реклама на БТК, която твърди, че телекомът предоставя най-добрия мобилен интернет навсякъде
Слоганът "Навсякъде с най-доброто 3G" е бил публикуван във фейсбук - профила на БТК от края на март до началото на юни.
Според конкурентната компания твърденията "навсякъде" и "най-доброто" са недоказуеми и подвеждат потребителя, че би могъл да ползва услугата с най-високо качество на цялата територия на страната и дори извън нея. "Визираната реклама използва двойната абсолютизация чрез думите "навсякъде" и "най-доброто", което засилва внушението у потребителите за безапелационна водеща позиция на услугите на БТК, ползвани чрез 3G мрежа, и по този начин създава предпоставки за увреждане на интересите на конкурентите, сред които е и "Теленор". С цялостното си поведение, непосочвайки изрично, ясно и недвусмислено на каква база са направени твърдените в рекламата изводи, БТК привлича вниманието на средния потребител - физическо лице с послания, които са основани на неясни, неточни, недоказуеми и хиперболизирани факти, което е в противоречие с правилата, определящи добросъвестното пазарно поведение", се посочва в жалбата.
Според БТК обаче посланието не е същинска реклама, защото не е разпространявано по други канали, освен корпоративния профил във "Фейсбук", където пък потребителите влизат по свое желание. Освен това от 3G мрежа се нуждаят само хората, които са достатъчно информирани и не биха се подвели.
Комисията смята, че в контекста на спорната реклама, използваното обобщително наречие "навсякъде", не следва да се тълкува в пряк смисъл. С израза "навсякъде" с най-доброто 3G в конкретния случай се цели да се насочи вниманието на потребителите върху определена характеристика на 3G мрежата на БТК, а именно – нейното добро покритие и обхват, тоест възможността на потребители за достъп до 3G мрежата и предлаганите от дружеството услуги в различни точки в рамките на територията на страната, е изводът на антимонополната комисия. В профила на БТК във "Фейсбук" има и линк към сайта на комапнията, където пък е публикувана карта с покритието на мрежата й, установява КЗК. Освен това към момента на публикуване на рекламата покритието на БТК е било по-голямо спрямо конкурентите й както по територия, така и по население, са показали данните на Комисията за регулиране на съобщенията.
Решението може да се обжалва в 14-дневен срок.