Дружеството е глобено с почти 254 хиляди лева
Комисията за защита на конкуренцията установи нарушение заблуждаваща реклама от страна на "Олинеза” ООД като рекламодател и наложи имуществена санкция в размер на 253 960,00 лв. на дружеството.
В хода на проучването е установено, че рекламното послание "-15%” е част от рекламна кампания на "Олинеза” ООД на продукта "Олинеза трапезна майонеза”, 200 г и е едно от водещите послания в кампанията, поставено на билбордове на дружеството и върху опаковката на продукта посредством стикер.
В решението се посочва, че в резултат на поведението на "Олинеза” ООД потребителите се въвеждат в заблуждение относно предлаганата от дружеството ценова промоция и се създава възможност за повишаване интереса на потенциалните клиенти към продукта и тяхното ориентиране към покупката му, като по този начин се създава риск трайно да бъдат увредени интересите на конкурентите, производители на майонеза.
При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и икономическото състояние на ответното дружество.