Рекламата подвежда хората, че си купуват оригинален италиански продукт, казва КЗК
КЗК наложи временна мярка – спиране на разпространението на рекламен клип на продукта 7 days Pizzetti, произвеждан от "Чипита България" АД.
Цялостното впечатление от рекламния клип насочва към идеята, че 7 days "Pizzetti” е оригинален италиански продукт. Отделните елементи на рекламата, възприети в тяхната съвкупност, създават сериозен
риск от заблуда на потребителите и следователно от увреждане на техните интереси. Рискът се състои в това, че подведени от рекламното послание, потребителите биха закупили "Pizzetti” с
впечатлението, че купуват оригинално хлебно италианско изделие. Създаването на погрешно впечатление у потребителите води до увреждане и на интересите на конкурентите на "Чипита България" АД, които
произвеждат, внасят и продават на българския пазар подобен род снаксови закуски, се казва в решението на КЗК.
Описаната по-горе опасност е реална и непосредствена, доколкото цялостната рекламна кампания е все още в етап на активна реализация. Рекламният клип продължава да бъде показван в българския
телевизионен ефир на територията на цялата страна и посланието му достига до неограничен кръг потенциални потребители.
С оглед на това КЗК определи, че е наложително да се предприемат незабавни мерки по преустановяване на рекламата, които ще бъдат в сила до окончателното произнасяне по случая с решение на
Комисията по същество.
Интересното е, че в определението КЗК използва наименованието на снакса Pizzetti, докато на опаковките от "Чипита" името е Pizzeti, тоест с едно "t".