20 Април 2024, 11:55 Днес (0) | Вчера (10)

КЗП: Внимавайте за онлайн търговци, които не могат да доставят стоката или да дадат гаранция

02 Ноември 2015 16:10 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 2 ноември 2015, 15:53

Част от жалбите на потребителите са заради правото на отказ, което не може да бъде осъществено заради търговеца

"Може би, след като онлайн търговията се динамизира много в последните години, започна по-активната дейност и на КЗП, и на други органи, които имат отношение към този вид търговия, постепенно и самите търговци, които я осъществяват, научиха правилата, а в резултат и на контрола, разбраха, че е хубаво те да бъдат спазвани, за да може всичко да бъде поставено на основата на коректността и лоялността, което пък от своя страна им осигурява редовни клиенти." Така Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), обясни намаляващия брой нарушения на интернет търговците и на жалбите на потребители, пазарували онлайн – тенденции, които институцията отчете в края на 9-месечния период на 2015г. 

Маргаритов посочи, че едно от най-често констатираните нарушения при интернет магазините е свързано с недостатъчно разбираемата и коректна информация по отношение правото на потребителя да върне закупената онлайн стока в 14-дневен срок – или това не е ясно посочено, или този период е съкратен от търговеца наполовина в разрез с разпоредбите на закона. 

"Констатирали сме различни видове намаления, които впоследствие се оказват заблуждаващи нелоялни търговски практики. Например, анонсираният процент намаление, който ползвате при поръчка на храна от онлайн портал, трябва да е свързан с определен минимум на покупката като сума, което всъщност при този механизъм, по който е направено това, обезсмисля до голяма степен обявената отстъпка.”, добави Маргаритов.

"Често сме имали жалби свързани с това, че правото на отказ не може да бъде реализирано, защото търговецът забавя получаването на стоката обратно, забавя връщането на парите… В такива случаи ние сме особено внимателни и налагаме санкции. Не е допустимо тези най-важни права и съответно – задължения за търговците при онлайн търговията, да се нарушават и по този начин потребителите да бъдат удряни по джоба.”, коментира Маргаритов.

Ръководителят на ведомството предупреди за "търговци", които се подвизават в онлайн пространството и които или не са в състояние да доставят това, което им се поръчва, или не могат да се ангажират с гаранционната поддръжка. Той препоръча на потребителите да осъществят една по-щателна проверка относно достоверността на този, който стои насреща – адрес, телефон, електронен адрес, да направят справка в търговския регистър или в мрежата дали действително съществува този търговец и какви са отзивите за неговата дейност.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 19 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8314
GBP 2.4796 2.4887 2.2841
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив