Министърът на туризма свиква на спешна среща управителите на туроператора и представител на застрахователя
Наличието на застраховка професионална отговорност на обявилия прекратяване на дейността си туроператор "София тур и Холидей” ЕООД ще даде възможност на засегнатите потребители да получат обратно парите си за неосъществените пътувания. Това коментира председателят
на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в студиото на bTV. "В България единственият способ, по който това се случва, е застраховката професионална отговорност на
туроператора. Такава застраховка има. Тя, съгласно закона, е определена в зависимост от оборота на туроператора в предходни периоди”, добави Маргаритов. Необходимо е пострадалите туристи да
представят на застрахователя всички необходими документи – договор за организирано пътуване, касови бонове за извършените плащания, копие от полицата "Туроператорска отговорност" и други налични,
посочи още председателят на КЗП.
Припомняме, вчера ИНСМАРКЕТ съобщи, че туроператорът "София тур и Холидей" прекратява дейност. Министерството на туризма веднага излезе с информация, че компанията има валидна застраховка
"Отговорност на туроператора". Полицата е сключена броени дни преди решението на туроператора – на 11 декември 2017 г., и влиза в сила от 00:00 часа на 12 декември 2017 г. Застраховател е ЗАД
"Алианц България". Предишната полица на туроператора е била с "Групама Застраховане" ЕАД. Според информация от самия туроператор покритието на застраховката им е за 1 млн. лв.
Според подадената към Министерството на туризма информация за полицата, лимитът на обезщетението е за 450 хил. лв.
Министърът на туризма Николина Ангелкова настоя за спешна среща с управителите на туроператора и с представител на застрахователното дружество, за да се гарантират интересите на клиентите, и
препоръча на туристите претенциите да се предявят във възможно най-кратък срок.
На сайта на фалиралата компания пък съветват пострадалите туристи след като се свържат със застрахователя и при необходимост от набавяне на още документи, да се свържат с туроператора на мейл:
[email protected] за оказване на съдействие.
От ЗАД "Алианц България" потвърдиха, че туроператорът има сключена полица на 11.12.2017 г. Задължителната застраховка покрива отговорността на туроператора за причинени имуществени вреди на потребители за договори, сключени и заплатени в периода на нейното действие, т.е. от 12 декември 2017 г. до момента. Клиентите на туроператора, с договори, сключени преди тази дата, е необходимо да се обръщат към предишния застраховател на "София тур и Холидей" – "Групама Застраховане". От "Алианц България" увериха потърпевшите клиенти, че ще разгледат всички постъпили претенции и ще изплатят полагащото им се застрахователно обезщетение в най-кратки срокове. Потсрадалите клиенти могат да получат подробна информация и указания за начина на подаване на претенция за обезщетение можете да получите на тел. 0800 13 014.