Проверяват хотели, атракциони и заведения
Над 1000 жалби са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) и са извършени над 3000 проверки в търговската мрежа през месец април. Забранени са над петдесет нелоялни търговски практики
и е предотвратена реализацията на десет вида опасни стоки. Това съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Във връзка с активния летен сезон контролният орган ще извършва превантивни проверки в средствата за подслон и местата за настаняване, както в заведенията за хранене и развлечения. Инспекциите ще
бъдат за наличие на категоризация на обектите и за съответствие на предоставяните от тях услуги с дадената им категория. Маргаритов посочи, че вече са констатирани случаи на засягане правото на
информираност на потребителите от оператори, предоставящи на туристически продукт. Той подчерта и това, че има засилен контрол върху дейността на туроператорите, както в посока договорите и общите
условия към тях да бъдат изчистени от неравноправни клаузи, така и относно представянето и предоставянето на услугата да става при ясни за потребителите условия.
Акцент при проверките през активния летен сезон ще бъде безопасността на атракционите и аквапарковете.
От началото на юни предстои да заработят приемни на КЗП на открито в големите градове и курортни комплекси по Черноморието. Това ще даде възможност на туристите да получат консултация или да
подадат сигнал за нарушение в близост до мястото, където почиват. Точните адреси на приемните ще бъдат обявени допълнително.
"Предстои преглед на общите условия и договорите на всички банки и институции, които се занимават с кредитиране. БНБ ще предостави на КЗП списък на имената им, за да бъдат изискани договорите и
общите условия, при които предоставят услугите. Прегледът ще се осъществи в рамките на няколко месеца.” – това съобщи Константин Арабаджиев, член на КЗП.
Ще бъдат създадени пет специализирани помирителни комисии в секторите енергетика, водоснабдителни и канализационни услуги, електронна търговия и съобщения, транспорт. Това оповести Константин
Райков, член на КЗП. Той поясни, че комисиите ще бъдат безплатни за потребителите и че срокът, в който комисията трябва да излезе с помирително предложение /след размяната на всички книжа: жалба,
възражение, отговор на жалбата/ е 90 дни.