29 Декември 2024, 03:03 Днес (0) | Вчера (0)

КЗП забрани на търговец да подвежда клиентите с искане на суми за експертиза при трета рекламация

05 Февруари 2016 11:13 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 5 февруари 2016, 11:03

Освен това, изрично е посочено, че становището на експертизата е окончателно

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговец да заблуждава клиентите си за правата им при предявяване на рекламация. Според предвиденото в гаранционните му карти при трета рекламация за сходен дефект на закупена от него стока потребителите заплащат разходите за експертиза и транспорт, ако се окаже, че вината за повредата е тяхна.

Освен това, изрично е посочено, че становището на експертизата е окончателно. Така потребителите остават с впечатлението, че след него отпадат всякакви други възможности за разрешаване на казуса, което не е вярно. Те биха могли да потърсят правата си и по съдебен ред.

Очевидно целта е клиентът да се откаже да подаде ново оплакване, след като стоката вече е поправяна два пъти и продължава да има същия дефект. По закон при три удовлетворени чрез ремонт рекламации в рамките на гаранционния срок търговецът е длъжен да развали сделката и да върне парите на потребителя, ако отново има проблем с нея. Именно това той се стреми да избегне.

В хода на проверката е установено и друго нарушение. В гаранционната карта не е посочено, че дори и да не предоставя търговска гаранция, продавачът е този, който отговаря за липсата на съответствие на стоката с договора за продажба. По закон гаранцията на стоките е до две години.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 27 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8818
GBP 2.4796 2.4887 2.3565
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив