Същото гише ще заработи и на Централната автогара в столицата
"Гише на пътника" бе отворено днес на Терминал 2 (Заминаващи) на летище София. Инициативата е на Комисията за защита на потребителите (КЗП) и на Европейския потребителски център – България.
Потребителите получиха информация за техните права и бяха консултирани по конкретни казуси. Брошури пък разясняваха основните права на потребителите, когато пътуват с различни видове транспорт – самолет, автобус, влак…" В тях са поместени и координати за връзка със съответните компетентни институции, които могат да съдействат при възникване на някакъв проблем в резултат на нарушени потребителски права." Това заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов при откриването на временен офис "Гише на пътника”.
Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център – България, съобщи, че от началото на 2014 г. в центъра са постъпили 994 жалби, като 345 от тях са в областта на транспорта. Проблемите, за които хората сигнализират и търсят съдействие, са свързани със забавени и отменени полети, както и със загубени багажи.
Комисията за защита на потребителите вече разкри и свои постоянни приемни по Българското Черноморие, които ще функционират до края на активния летен сезон. Те са разположени в големите морски
градове /Варна и Бургас/ и курортни комплекси. Предвижда се разриване и на мобилни офиси за определени периоди от време в по-малки населени места по Черноморието като Каварна, Царево, Китен, Обзор…
Приемните са оборудвани с брошури на различни теми и са в помощ на потребителите при пътуване и пазаруване в Европейския съюз. На разположение са и експерти на КЗП и други контролни органи, като
Българска държавна агенция по безопасност на храните, които са компетентни да консултират потребителите, както и да извършват проверки по сигнали и жалби.
Председателят на КЗП Димитър Маргаритов прикани всички граждани да проявяват активност – както по отношение на запознаването си с правата, които имат като потребителите на стоки и услуги, така и
при отстояването им при попадане в ситуации, в които техните права са нарушени. Експертите на институцията са на разположение както на адресите на представителствата й в цялата страна, така и в
откритите по морето офиси. Денонощно работи и Националният телефон на потребителя 0700 111 22.
От откриването на приемните в тях са подадени 27 жалби и са дадени 32 консултации.
В понеделник инициативата "Гише на пътника” ще продължи на Централната автогара – София от 7.30 до 12.00 часа.
Инициативата "Гише на пътника" се провежда за четвърта поредна година и има за цел да предостави на европейските потребители необходима и полезна информация за възможностите на Единния европейски пазар.