Обажданията по празниците били предимно консултации за купени дефектни стоки
Няколко десетки са обажданията в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на Великденските празници. Те касаят предимно консултации по повод закупени дефектни стоки. Едва три-четири
сигнала са свързани с конкретни нарушения, сред които неясни условия при паралелно провеждане на промоционална кампания и акция за намаление. Това съобщи председателят Димитър Маргаритов пред
Bloomberg TV Bulgaria.
"Нямаше фрапиращи нарушения. За пореден път се доказа колко необходима е превенцията. Ние започнахме нашите проверки далеч преди Великден. Осъществихме ги и съвместно с колеги от други институции.
Създаде се още преди настъпването на празниците впечатление и то беше съвсем правилно и обективно, че контролните органи са на своето място и извършват необходимите проверки, като по този начин
гарантират спокойното и нормално протичане на празничните дни”, коментира Маргаритов.
По думите му в последните периоди в празничните дни нарушенията са по-малко. В навечерието им обаче проверките установяват леко покачване на броя им спрямо констатираните при ежедневните инспекции.
Според Маргаритов това се дължи на по-голямото предлагане на различни групи стоки, както и на провеждането на празнични намаления и промоции. "Понякога намаленията не са реални или промоциите
касаят стоки в много малка наличност и потребителите не могат да се снабдят с тях”, посочи председателят. Той уточни, че такива нарушения са срещани и преди.
"Новото, което наблюдаваме през миналата година и сега, е склонността на търговците, включително в туристическия бранш, да прилагат добри практики, които вече са се наложили на пазара, като
компенсират своите клиенти, когато не могат да им предложат това, което са им обещали”, допълни Маргаритов.