Жалбите за некачествени туристически услуги са около 4%
На 8-ми декември Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще има дежурни екипи за извършване на проверки и при сигнали за нарушения. Това съобщи председателят Димитър Маргаритов в "Денят започва”
по БНТ.
"Мисля, че сме се постарали да бъде гарантирано спокойното и приятно изкарване на празника, но ще имаме дежурни екипи в утрешния ден и вечер, така че бихме могли да реагираме, ако някъде има
неприятности. При такива празници рисковете са повече. Има и лица, които без да притежават необходимите разрешителни, без да имат право да осъществяват тази отговорна дейност – да резервират
почивки и хотели, го правят. Затова ние наблюдаваме този пазар непрекъснато и активностите ни по повод 8-ми декември стартираха преди около десетина дни. Наши екипи посетиха и висши училища, където
също е възможно да има обяви за организиране на празника и те да са по-скоро от мними туроператори”, каза той.
Маргаритов посочи, че жалбите за некачествени туристически услуги са около 4 на сто от постъпващите в комисията на годишна база и коментира: "Процентът като цяло не е висок, но секторът е
чувствителен – в туризма всяко едно нарушение може да доведе до неприятни последици за много хора. Необходимо е стриктно да контролираме. Това правим и сега с началото на зимния сезон. Прегрупираме
силите така, че да присъстваме по-активно в планинските курорти. Ще имаме и приемни, които традиционно отваряме, за да можем да бъдем по-лесно откриваеми от туристите и нашите екипи да реагират
веднага по сигнали.”
Председателят напомни за какво да се внимава при по-активното пазаруване за празниците през Интернет: "Има мними търговци, които се появяват за много кратък период от време, събират поръчките и
след това трябва да се търсят с полиция – нещо, което ние и правим. Важно е да се провери има ли координати за връзка с търговеца, да се сравнят повече оферти от различни източници и да се види
какви са всички съпътстващи разходи – доставка или допълнителни такси, които търговецът може да изиска. И да не се забравя правото на отказ в дадения от закона 14-дневен срок.”
Маргаритов предупреди и за т.нар. временни Коледни базари: "Забелязали сме, че там като че ли търговците имат съзнанието за малко по-слаба отговорност, която трябва да поемат. Затова нека
гражданите бъдат нащрек, когато купуват от такива базари и винаги да изискват касова бележка, за да може при проблем това да бъде гаранция, че ще има начин да се компенсира
потребителят.”
"Като цяло нарушенията спадат – може би и в резултат на контролната дейност, и на това, че потребителите стават все по-активни в отстояването на правата си. Но ние сме на терен и няма да престанем
да бъдем и след средата на декември, когато ще добавим към нашите активности и проверките в зимните курорти”, подчерта Маргаритов.