След 30 юни 2012 г. те ще се приемат само във формата на електронен документ
Нова информационна система за получаване и обработка на годишни, тремесечни и месечни отчети и справки, подавани от застрахователите и здравноосигурителните дружества е въведена от Комисия за финансов надзор. След 30 юни 2012 г. отчетите и справките ще се подават само във формата на електронен документ, подписан с квалифициран електронен подпис, чрез портал на интернет страницата на КФН.
Лицата, които ще подават информация, трябва да притежават валидно удостоверение за универсален електронен подпис. Удостоверението трябва да е издадено от един от лицензираните от Комисията за регулиране на съобщенията издатели в България, като електронният подпис трябва да бъде професионален (не персонален) и да съдържа БУЛСТАТ-а на дружеството. За всяко лице трябва да се подаде публичния ключ (public key) на сертификата, експортиран във формат base-64. В случай, че това не е представляващият дружеството, е необходимо да се представи надлежно заверено пълномощно, че съответното лице (лица) е упълномощено да подава информация към Комисия за финансов надзор (КФН). След регистрация на дружеството и на лицето(лицата), което ще подава информация, всяко лице ще получи потребителско име и парола за вход в системата.
Първите справки, които ще бъдат подавани чрез новия интернет портал са месечните справки с данни за месец май 2012 г., чието подаване съгласно нормативните изисквания е до края на м. юни 2012 г.
За да се избегне възможното забавяне при получаване на информацията и за а бъде спазен срокът за получаване на данните, само справките за май ще се подадат и по досегашния начин – в електронен вид, подписани с електронен подпис, на адрес [email protected] в КФН. За следващите отчетни периоди информацията трябва да се представя в Комисията за финансов надзор само по електронен път през портала, като се подписва с универсален електронен подпис.