Комисията е съгласна по принцип с предложението на Асоциацията на българските застрахователи
Комисията за финансов надзор ще издаде в наредба Методиката за ликвидация на щетите по „Гражданска отговорност” през юли, съобщи за INSURANCE.BG Ралица Агайн, зам. председател на КФН ръководещ
управление „Застрахователен надзор”. Тя заяви, че комисията е съгласна по принцип с текста, предложен от Асоциацията на българските застрахователи.
Бъдещата методика ще се прилага и при разплащанията между застрахователните компании, уточни Агайн. Тя допълни, че КФН по принцип е съгласна и с въвеждането на 45-дневен срок, в който задължително
да стават разплащанията между дружествата. Както INSURANCE.BG вече писа, това бяха двата основни пункта, по които застрахователите не успяха да постигнат пълно съгласие помежду си. На 10 юни АБЗ
депозира в надзорната комисия своя проект на методика за ликвидация на щетите по „Гражданска отговорност”, както и официалните становища на всички компании, които продават задължителната
застраховка.
След като бъде обсъдена на първо четене от КФН, проектометодиката отново ще бъде съгласувана с бранша в продължение на месец. Едва след това ще се стигне до окончателното й приемане и обнародване,
уточни Ралица Агайн.
Много от застрахователите са против въвеждането на 45-дневен срок за разплащане между дружествата. Мотивът им е, че това не може да бъде регламентирано с подзаконов нормативен акт. Според
действащото законодателство застрахователят е длъжен да изплати обезщетение на клиента си в 15-дневен срок след представяне на всички необходими документи за доказване на щетата. Много от
дружествата смятат, че този срок се отнася и за разплащанията между компаниите. Причината е, че застрахователят по „Каско” влиза в правата на клиента си, на когото е платил обезщетение за същата
щета. Т. е. той също има право да получи в 15-дневен срок сумата от застрахователя, сключил „Гражданска отговорност” с виновния за щетата. Публична тайна е обаче, че този 15-дневен срок рядко се
спазва, а наказани за неспазването му засега няма.
“В много случаи застрахователни компании решават да предявят сумата директно на пострадалото лице, без да търсят неговия застраховател. Този проблем е системен и вероятно трябва да се търси общо решение по казуса”
Какъв срам за тези застрахпователни компании ! Май най-добре ще е, преди да решат да обезщетят пострадалото лице, да търсят Ралица Агайн ! Поне докато се намери разрешение на казуса!
Този цитат трябва да се помни!Той показва не само професионалната неграмотност на един човек. Той показва, колко опасна може да бъде професионалната неграмотност на един човек, в чиито ръце са интересите на застрахованите лица и доверието им към застрахователнте!!! .