С тях се гарантират по-голяма прозрачност и защита на потребителите при предоставяне на потребителски кредити
Министерски съвет прие проектозакон за изменение и допълнение на Закона за потребителския кредит. С него в българското законодателство се въвеждат изискванията на Директива 2011/90/ЕС за изменение на част II на Приложение I към Директива 2008/48/ЕО, в която са предвидени допълнителни допускания за изчисляване на годишния процент на разходите.
Проектът, в който са предвидени допълнителни допускания за изчисляване на годишния процент на разходите, цели да се осигурят по-ясни правила и да се обхване по широк кръг от случаи при изчисляване
на годишния процент на кредита.
По този начин се гарантират по-голяма прозрачност и защита на потребителите при предоставяне на потребителски кредити. В същото време кредиторите ще бъдат улеснени в изчисляването на годишния процент на разходите при отпускането на кредити, което ще се извършва по един и същ начин на територията на целия ЕС и ще осигури последователност и еднакво изчисляване на годишния процент на разходите от всички кредитодатели. Предложената актуализация и включването на нови допускания за изчисляване на годишния процент на разходите отговоря на пазарната ситуация в държавите-членки на ЕС.
С проектозакона се изменя т. 3 от Приложение I на Закона, където са посочени две общи положения и 10 допълнителни допускания, които се вземат предвид при изчисляване на годишния процент на разходите. С тези допълнителни допускания се определят някои елементи, включени във формулата за изчисляване на годишния процент на разходите, когато те не са известни или не могат да бъдат установени при сключването на договора и при изчисляването на годишния процент на разходите, както и в случаите, когато могат да се променят.
Контролът по изпълнението на Закона за потребителския кредит ще се осъществява от министъра на икономиката, енергетиката и туризма чрез Комисията за защита на потребителите.