Общата сума по вече сключените договори е 66 млн. лева от общо предвидени 156.9 млн лева
Кабинетът публикува пълен списък на всички медии и други фирми, които са получили пари по комуникационните стратегии на европейските оперативни програми. Решението е било взето на днешното редовно заседание на Министерския съвет по предложение на вицепремиера и министър на правосъдието Зинаида Златанова.
Списъкът обхваща периода от 2007 до 22 май 2013 г. по всички седем европрограми и Програмата за развитието на селските райони. Общата сума по вече сключените договори е 66 млн. лева от общо предвидени 156.9 млн лева.
В друг списък правителството оповестява и предстоящите до края на програмния проекти по комуникационните стратегии.
При управлението на ГЕРБ имаше съмнения, че част от тези пари се разпределят на определи медии, които да не критикуват властта. Най-често обект на внимание бяха раздаваните от министъра на земеделието Мирослав Найденов по Програмата за селските райони.
Електронните медии не се явяват на конкурси, за да кандидатстват за парите, тъй като Законът за обществените поръчки няма такова изискване. Това важи само печатните медии, рекламните и пиар агенциите. Електронните медии получават парите по лично усмотрение на съответните министри, които управляват оперативните програми.
Така в годините на кризата, когато рекламните постъпления намаляха драстично, държавата чрез европрограмите се превърна в най-големия рекламодател.
Пълният списък можете да видите ТУК