Застрахователни експерти свързаха автомобила с темперамента на водача
Шофьорите на кои модели возила нарушават най-често правилата за движение по пътищата? Има ли връзка между марка и модел автомобил и стил на управление? Отговор на тези въпроси дава класация, направена от застрахователния портал Insurify. Според нея, собствениците на Nissan X-Terra, Honda Ridgeline и Range Rover са най-възпитаните водачи: броят на пътните нарушения, допуснати от тези джентълмени на пътя е почти два пъти по-малък от средния показател за САЩ. На тази статистика може да се вярва, имайки предвид, че е изведена след анализ на 2,5 млн. застраховки и информация за нарушенията и глобите на водачите.
Първото място сред камикадзетата държат собствениците на BMW 4 Series, които игнорират червения сигнал на светофара или предимството на пешеходците, където има такова.
На второ място са класирани собствениците на същата марка, модел 7 Series. И те, както и колегите им-призьори считат, че купуват колата с вградено предимство във всички случаи.
Бронзът в тази класация отива при притежателите на Audi A5, за които светофарите също са някаква отживелица за пенсионери.
Четвъртото място е за собствениците на Subaru WRX, които са любители на високи скорости и особено на съчетанието "ограничение на скоростта? - те ще ми кажат с колко да карам!".
Петото място е за притежателите на Toyota Celica, които изповядат максимата, че само селяните и женчовците карат с обезопасителни колани.
Шестото и седмото място си делят водачите на Acura TLX и ILX, които по стародавна традиция ненавиждат пътните знаци, свързани с предимството.
На 8-ма позиция в рейтинга са шофьорите на Hyundai Veloster: за тях превишената скорост е второто им "аз", а по отношение на другите участници в пътното движение важи израза: "не те виждам".
Девети в класацията са управляващите Honda Element. За тях водещ е принципът "пръв или кръв".
В Топ 10 влизат и ездачите на Audi A4, за които думата пешеходец трябва да бъде забранена със закон или ако някой се покаже на пътя, трябва да се придвижва на прибежки и то само ако не се задава
возило с четирите гривни.