Застрахователи определиха ключови различия при работата си с двата пола
Финансовата грамотност на хората забележимо расте през последните години, което дава възможност на изследователи да посочат определени джендър различия при покупката на застрахователни продукти или
искането на обезщетения при застрахователни случаи. Това сочат резултати от изследване на руската застрахователна компания "Ренессанс страхование", проведено в кол центровете на компанията.
Според данните, жените като цяло подхождат по-уравновесено към избора на застрахователен продукт, задават повече уточняващи въпроси за стойността, целесъобразността за включване на един или друг
риск, правилата и изключенията на договора. За вземането на решение жените се нуждаят от подробно обосноваване на предимствата и недостатъците на определен продукт, а често и от пълното съдействие
на съответния застрахователен сътрудник. Това от своя страна изисква повече време за сключване на застраховката.
Мъжете пък са готови да прибегнат до комплименти за получаване на по-голяма отстъпка.
За мъжете детайлите са по-маловажни, понеже не им достига търпение за обсъждане. Затова те са готови максимално бързо за достигнат до информацията за крайната цена на продукта, прескачайки или
неглижирайки останалите условия.
Жените проявяват по-голяма емоционалност от мъжете при разговорите. Мъжете пък са по-склонни от жените да проявяват чувство за хумор при преговорите със сътрудниците на застрахователната
компания.
Традиционно в почивните и празничните дни броят на обажданията в кол центровете намалява 3-4 пъти, въпреки че режимът на работа на сътрудничите е 24/7. Основно позвъняванията постъпват в делнични
дни от 12 до 16 часа, сочи още проучването.