Сред консенсусните предложения бяха въвеждане на видеорегистраторите, увеличаване на камерите, категоризиране на автосервизите и нов закон за движение по пътищата
Законът за движение по пътищата е най-нарушаваният и новото Народно събрание трябва да се заеме със създаването на нов закон. Около тази идея се обединиха кандидат-депутати по време на дискусия за пътната безопасност, организирана в София от Българската асоциация на пострадали при катастрофи.
Сред предложенията, по които намериха консенсус бъдещите народни представители, ако бъдат избрани в предстоящите избори на 26 март, е приемането на видеорегистраторите като възможност за доказване на нарушение на пътя. Бе изказано пожеланието да се регламентират видеорегистратори за всички автомобили, закупени с публични средства. Това би имало троен ефект: първо, шофиращият няма да ползва автомобила за лични цели; второ, самият шофьор ще се съобразява с пътните знаци; трето, записаното на видеорегистратора да може да се използва в съда. Предложено беше шофьорите на такива автомобили да бъдат задължени да свидетелстват в съда срещу нарушителите на пътя.
Друго предложение, около което се обединиха бъдещите депутати, е за определяне на трасе, където да бъдат пренасочвани участниците в гонките.
Също разбирателство бе показано и по въпроса за увеличаване на камерите на пътя. В момента камерите са 148, а според препоръка на Световната банка те трябва да бъдат 350-400. Там, където има камери, скоростта пада, посочиха участниците и апелираха към увеличаване на техния брой.
Единомислие бе демонстрирано и по въпросите за рестарт на Фонда за събираемост на глобите, състоянието на пътищата, повишаване на събираемостта на глобите, въвеждане на регламент за автосервизите. От Асоциацията на автосервизите в България обявиха, че към момента няма конкретни данни колко са автосервизите в страната, само в София те са над 5000, като 82% от тях са в сивия сектор.
Сред дискутираните въпроси бяха още за новите водачи; за шофьорите с книжки, но без опит; за придобитите фалшиви документи за правоуправление, за шофьорските изпити.
Засегнат бе и въпросът за създаването на Агенция по безопасност.
В дискусията, която продължи повече от час, взеха участие петима кандидати за народни представители от 4 политически формации.