Компаниите, които проявяват интерес към приватизацията на "БДЖ Товарни превози", са започнали една по една да се отказват. Това съобщи министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски по повод продължаващите протести срещу продажбата
Компаниите, които проявяват интерес към приватизацията на "БДЖ Товарни превози", са започнали една по една да се отказват. Това съобщи министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски по повод продължаващите протести срещу продажбата.
Интерес бяха заявили собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев, Първа инвестиционна банка, частният румънски жп превозвач Grup Feroviar Roman и австрийската финансова група Donau Finanz. Миналата седмица обаче кандидатите поискаха удължаване на срока за подаване на обвързващи оферти, който изтича утре - 12 март.
"От Агенцията по приватизация ми споменаха, че някои от евентуалните купувачи са доста притеснени," каза Московски, цитиран от "Фокус", но уточни, че не знае кои са отказалите се.
Той припомни, че продажбата на товарните превози е необходима, за да може БДЖ да се разплати с кредиторите си. "И до днес твърдя, че ако кредиторите активно влязат да си изискат взиманията, компанията е приключила за дни" - каза Московски и припомни, че дългът на железницата е 720 млн. лв.
Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността. Уточни обаче, че досега никога не са били на печалба, дори във времената, когато работеше "Кремиковци", който осигуряваше 40% от товарите.
В същото време за държавата е важно да спаси "Пътнически превози", която ще получи 600 млн. лв. от еврофондовете от 2014 г., ако е стабилна компания, изтъкна той.
"Ако хората протестират днес срещу тези процеси, аз ще им кажа: скъпи мои, много сте закъснели. Трябвало е да протестират по времето, по което компанията е правила тези заеми", каза Московски.