Няколко застрахователи в страната са създали онлайн канали за разпространение на своите продукти
Централната банка на Катар (QCB) издаде инструкции към застрахователните компании, насочени към изготвяне на регулаторна рамка за цифровите застрахователни дейности в страната. Инструкциите са в
съответствие с Третия стратегически план за финансовия сектор на Катар и са част от постоянните усилия на QCB да регулира и развива финансовия сектор и да стимулира иновациите във финансовите
технологии.
В изявление на централната банка се казва, че дигиталните застрахователни компании предлагат набор от предимства, които включват повишаване на ефективността на разходите, по-бърза обработка на
искове, като същевременно подобряват оценката на риска чрез анализ на данни и повишават конкурентоспособността в сектора, за да предоставят най-добрите услуги на по-ниска цена. цена.
QCB потвърди стремежа си да въведе инициативи, които биха помогнали за създаването на подходяща среда за растеж на FinTech в страната, подкрепа за развитието на финансовия сектор и повишаване на
прозрачността и ефективността на транзакциите в застрахователния сектор.
През ноември 2023 г. QCB стартира своя Трети стратегически план за финансовия сектор, който призовава за силни регулаторни мерки за позициониране на застраховането, за да осигури ефективно
управление на финансовия и икономически риск. Стратегията се фокусира върху разработването на основите за това Катар да се превърне в център на InsurTech на MENA, като въвежда реформи и стимулира
начинания.
През август 2023 г. QCB призова компаниите, които желаят да предоставят цифрови услуги за сравнение на застраховки, да кандидатстват за необходимия лиценз от банката. Този лиценз е част от
инициативата на QCB за регулиране на платформите за цифрово сравнение, за да се създаде по-прозрачна система за доставчиците на застраховки. Няколко застрахователи са създали онлайн канали за
разпространение на своите продукти.