Произшествия с участието на животни са все още сериозен проблем за хората, както и за дивите животни
Според германската ловна федерация (Deutsche Jagdschutzverband), в периода април 2012 г. - март 2013 година, по пътищата в страната са се случили 194 384 катастрофи между превозни средства и дивеч.
В по-голямата част от тези инциденти, животните са се отървавали с незначителни травми, нанасяйки известни щети върху автомобилите, автобусите или камионите.
Все пак по оценка на германската автомобилна Асоциация ADAC, силата, с която един движещ се благороден елен се сблъсква с автомобил при шофиране със скорост 60 км/час е за еквивалентна на удар с възрастен слон или пет тона.
През миналата година 2700 германски шофьори са участвали в сблъсък с едър дивеч, като това е причина за смъртта на 20 от тях, сочат данните на германския застраховател Allianz.
Щетите от сблъсъка с дивата природа за застрахователите през миналата година са достигнали рекордните 500 млн. евро.
От години насам изследователски институти, застрахователите и различни държавни органи търсят начини за предотвратяване на тези масови сблъсъци с природата.
Пробвани са специални бариери с определена миризма, огради по протежение на пътищата. Факт е обаче, че подобни инциденти продължават, като нито една от тези мерки не е довела до отчетливо намаление на броя на произшествията, заключава Фалко Бригер от Държавния горски институт за научни изследвания (Forstlichen Versuchs - und Forschungsanstalt) в провинция Баден-Вюртенберг.
По думите му най-добрата превенция е по протежение на пътищата, пресичащи гористи местности, да бъдат поставени специални рефлектори, които дават възможност на шофьорите да видят възможно най-рано насочващият се към тях дивеч.
Йохан Гвехенбергер от Центъра за технологии към застрахователния гигант Allianz обаче е твърде скептичен.
Преди време Асоциацията на германските застрахователи (Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft) проведе проучване по темата за предотвратяване на сблъсък с дивеч. Резултатите бяха разочароващи, тъй като споменатите рефлектори не са намалили броя на катастрофите.
Затова експертът търси надежди в технологиите, внедрени в самите превозни средства – като системи за активна защита – сензори, камери и т.н.