S&P препоръчва киберзастраховането да се управлява от специален киберцентър
Киберзастраховането може да се превърне в локомотив на ръста в застрахователния сектор и може да повиши неговата репутация. Разработването на автономни продукти в киберзастраховането би било от
полза както за презастрахователи и застрахователи, така и за застрахованите. Това сочи нов отчет на рейтинговата агенция S&P Global Ratings.
Към момента киберзащитата често е включвана в съществуващите имуществени застраховки или застраховка на отговорности, а в някои случаи полиците не изключват киберзащитата. Липсата на прозрачност по
отношение на киберсъбитията в една полица, както и по отношение на условията създава неопределеност за точния обем на покритие на застраховката. Разработката на автономни киберзастрахователни
продукти ще минимизира този проблем и ще изясни по-точно застрахователното покритие, посочват от агенцията. Оттам също препоръчват киберзастраховането да се управлява чрез специално създаден
киберцентър, което би дал на застрахователите много предимства, най-важното от които е предотвратяване натрупването на киберпретенции по различните направления на бизнеса, както и трудности при
обработването на такива претенции. Не на последно място един централизиран и координиран подход би имал важно значение за точното определяне на застрахователните тарифи, съответстващи на риска.
Друг голям въпрос в развитието а автономни киберзастраховки е, че клиентите имат нагласата, че са застраховани срещу събития в мрежата и нямат желание да сключват отделни застраховки. Това
затруднява брокери и агенти, а и застрахователи в предлагането на автономни продукти, посочват още от S&P.