Съобщението идва в момент, когато текат преговори на високо равнище между САЩ и Китай, имащи за цел да предотвратят търговска война между двете най-големи икономики в света
Китай ще намали от 1-ви юли митническите тарифи за вноса на автомобили до 15% от 25%, обявиха във вторник властите в Пекин, цитирани от "Уолстрийт джърнъл", предаде БНР. Според Митническата тарифна
комисия на Държавния съвет на Китай ще бъдат понижени и тарифите за вноса на авточасти до 6% в сравнения с досегашни мита, вариращи в диапазона между 8% и 25%. "Стъпките ще насърчат трансформацията
и модернизацията на автомобилната индустрия и ще посрещнат нуждите на потребителите", коментира своето решение комисията.
Съобщението идва в момент, когато текат преговори на високо равнище между САЩ и Китай, имащи за цел да предотвратят търговска война между двете най-големи икономики в света.
"Уолстрийт джърнъл" напомня, че автомобилният сектор беше важен фокус на тези преговорите. Американският търговски представител Робърт Лайтизер съобщи в свое разследване през март, че Китай не
осигурява равнопоставеност за чуждестранните автомобилни производители. При очевидния опит за разсейване на търговското напрежение, китайският президент Си Цзинпин обеща през април да намали
митническите тарифи за вноса на автомобили и да облекчи ограниченията за чуждестранни инвестиции в автомобилния сектор.
Трябва да се има предвид, че чуждестранните автомобилни компании продават предимно местно произведени автомобили в Китай, но за някои - особено производителите на премиум модели като тези на
компаниите BMW и Tesla Inc. - вносът представлява доходоносна ниша. През миналата година Китай е внесъл 1,2 млн. автомобили, според китайската асоциация на търговците на автомобили, което
представлява приблизително 4% от продадените в страната моторни превозни средства.
Новината доведе до ръст на акциите на BMW с 2,15%, на акциите на Daimler, производител на Mercedes-Benz, с 1,3% и на акциите на Volkswagen - с 1,35%.
Редица водещи автомобилни компании по цял свят приветстваха днешното решение на за намаляване на китайските мита, включително японските Nissan (с оглед на нейния модел Infiniti) и Toyota Motor,
както и американската Ford Motor.